スクリーンショット_2019-06-03_22

【Nightmare】全訳【その8】

Halsey - Nightmareをゆっくり味わう(8)

一旦、歌詞が出揃ったので全訳を載せます。
今まで載せていたのものは、割と直訳だったので、言葉を少し修正してます。


Now I lay me down to sleep
I pray the Lord, my soul to keep
If I shall die before I 'wake
I pray the Lord, my soul to take

今 私は眠りにつくために 横になります
私の魂をお護りくださいと 神に祈ります 
もし目覚めないで 死んでしまうとしたら
私の魂をお導きくださいと 神に祈ります 

I, I keep a record of the wreckage in my life
I gotta recognize the weapon in my mind
They talk shit, but I love it every time
And I realize

私は人生の挫折を記録を持ち続ける
私は心の中に武器があることを知らなくては
みんなはくだらないって言うけれど 私はそれをずっと愛している
そして 分かったことは

I've tasted blood and it is sweet
I've had the rug pulled beneath my feet
I've trusted lies and trusted men

血を舐めたことがある それは甘かった
足元をすくわれたこともある
嘘を信じて 男を信じて

Broke down and put myself back together again
Stared in the mirror and punched it to shatters
Collected the pieces and picked out a dagger

私はバラバラにされてしまったけれど 再び元どおりにした
鏡の中をじっと見つめて それを粉々にした
そのかけらを集めていると 短剣を見つけた

I've pinched my skin in between my two fingers
And wished I could cut some parts off with some scissors

二本の指で肌をつまんでみた
ハサミで切り落とせたらいいのにって 願った

"Come on, little lady, give us a smile"
No, I ain't got nothin' to smile about
I got no one to smile for, I waited a while for
A moment to say I don't owe you a goddamn thing

「ほら 可愛い子 私たちに笑顔を頂戴」
いや 笑顔になれるものなんて何もない
笑顔を向ける相手もいない 私は長い間(その相手を)待った
お前に借りなど一個もないと言う時だ

I, I keep a record of the wreckage in my life
I gotta recognize the weapon in my mind
They talk shit, but I love it every time
And I realize

私は人生の挫折を記録を持ち続ける
私は心の中に武器があることを知らなくては
みんなはくだらないって言うけれど 私はそれをずっと愛している
そして 分かったことは

I'm no sweet dream, but I'm a hell of a night
That I'm no sweet dream, but I'm a hell of a night

私は夢みたいな女性なんかじゃない 地獄みたいな女性なの
私は理想の女なんかじゃない 最悪な女なの

No, I won't smile, but I'll show you my teeth
And I'ma let you speak if you just let me breathe
I've been polite, but won't be caught dead
Lettin' a man tell me what I should do with my bed

笑いたくないけど 歯を見せてあげる
話させてあげる もし私に息をさせてくれるならね
お上品でいた 死んでも嫌だったけど
私がベッドですべきことを アイツは私にさせたね

Keep my exes in check in my basement
'Cause kindness is weakness, or worse, you're complacent
I could play nice or I could be a bully
I'm tired and angry, but somebody should be

元カレの動向を探ることが日常
だって優しさは弱さで 最悪で あなたは満足そう
私はいい女になることもできたし 意地悪な女になることもできた
もう疲れるし 腹が立つけど でも誰かがそうしないといけない

"Come on, little lady, give us a smile"
No, I ain't got nothin' to smile about
I got no one to smile for, I waited a while for
A moment to say I don't owe you a goddamn thing

「ほら 可愛い子 私たちに笑顔を頂戴」
いや 笑顔になれるものなんて何もない
笑顔を向ける相手もいない 私は長い間待った
お前に借りなど一個もないと言う時だ

I, I keep a record of the wreckage in my life
I gotta recognize the weapon in my mind
They talk shit, but I love it every time
And I realize

私は人生の挫折を記録を持ち続ける
私は心の中に武器があることを知らなくては
みんなはくだらないって言うけれど 私はそれを常に愛している
そして 分かったことは

Someone like me can be a real nightmare, completely aware
But I'd rather be a real nightmare, than die unaware, yeah
Someone like me can be a real nightmare, completely aware
But I'm glad to be a real nightmare, so save me your prayers

私みたいな人は厄介者って言っても良い 分かってる
でも 本物の悪夢の方だって分かってる方が 知らないで死ぬよりいいでしょう
私みたいな人は厄介者って言っても良い 分かってる
でも 本物の悪夢でよかった さあ 私を救いましょう

I, I keep a record of the wreckage in my life
I gotta recognize the weapon in my mind
They talk shit, but I love it every time
And I realize

私は人生の挫折を記録を持ち続ける
私は心の中に武器があることを知らなくては
みんなはくだらないって言うけれど 私はそれをずっと愛している
そして 分かったことは

I, I keep a record of the wreckage in my life
I gotta recognize the weapon in my mind
They talk shit, but I love it every time
And I realize

私は人生の挫折を記録を持ち続ける
私は心の中に武器があることを知らなくては
みんなはくだらないって言うけれど 私はそれをずっと愛している
そして 分かったことは

I'm no sweet dream, but I'm a hell of a night
That I'm no sweet dream, but I'm a hell of a night

私は夢みたいな女性なんかじゃない 地獄みたいな女性なの
私は理想の女なんかじゃない 最悪な女なの



ここ数週間、毎日のようにこの曲を聞いているため、私の中ではもう歌詞を見ずとも意味が入ってくる段階になりました。お陰でライブの映像をみると、すごい。すごい伝わってくる。ホールジーが全力で伝えてくれようとしているのもあるからか、すごい感動する。

このライブ、パフォーマーが全員女性。演奏者も女性。ダンサーも女性。
全ての相乗効果で、見ているだけで鳥肌もの。


今回はここまで




この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?