画像1

SS.APOSTOLORUM PETRI ET PAULI/13_ORATIO_DOMINICA

中川 創一 Soichi Nakagawa
00:00 | 00:00

※試聴版。オリジナル版(01:27)はマガジンを購入すると視聴可能。

SS.APOSTOLORUM PETRI ET PAULI Die 29 Junii
◆ORATIO DOMINICA

Orémus: Præcéptis salutáribus móniti, et divína institutióne formáti audémus dícere:

Pater noster, qui es in caelis, Sanctificétur nomen tuum.

Advéniat regnum tuum.

Fiat volúntas tua, sicut in coelo et in terra.

Panem nostrum quotidiánum da nobis hódie.

Et dimítte nobis débita nostra, sicut et nos dimíttimus debitóribus nostris.

Et ne nos indúcas in tentatiónem:

R. Sed líbera nos a malo.

S. [Amen.]


◆The Lord's Prayer

Let us pray. Instructed by Thy saving precepts,

and following Thy divine institution, we are bold to say:

Our Father, who art in heaven, hallowed be Thy Name;

Thy kingdom come;

Thy will be done on earth as it is in heaven.

Give us this day our daily bread.

And forgive us our trespasses, as we forgive those who trespass against us.

And lead us not into temptation.

M. But deliver us from evil.

P. [Amen.]


◆主禱文

私たちは祈りましょう。

救いへの教えを思い起こし、神の習いを整え、私たちは口に出して言います。

私たちの父よ、諸天にいますあなたよ、

あなたの名が神聖にされますように。

あなたの王国が来ますように。

あなたの意思がなされますように、天におけるように地においても。

私たちの日々のパンを今日も私たちに与えてください。

私たちの負債を私たちから免じてください、

私たちが私たちへの負債者たちを免じるように。

私たちを誘惑へとあなたが導きませんように。

R. そうして、私たちを悪から免れさせてください。

S. (アーメン。)

ここから先は

この祝日に行われるローマカトリックのラテン語ミサ(グレゴリオ聖歌)を入祭唱から閉祭までそろえたMUSIC-ALBUM

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?