見出し画像

SUPER POWER スーパーパワーのこと、知ってる? (英語&日本語)

SUPER POWER


Hey, you
ねえねえ そこのきみ

I have something to tell you
きみに話したいことが あるんだけど

Do you know about your super power?
きみの スーパーパワーのこと しってる?

Probably, it is not like what super heroes in anime has...
たぶんね、 それはアニメのスーパーヒーローたちみたいのとは ちょっとちがうかも しれないんだけど...

Yet, it is so unique and special
でもそれは めっちゃユニークで とくべつで

And only "YOU"can have it
きみだけが つかえる チカラなんだ

Maybe you haven’t realize yet...
もしかしたら きみは まだきづいてないかもしれないけど



It is already in you
そのスーパーパワーはもう きみの中にある


Waiting for you to use it
きみがきづいてくれるのをまっているんだ


Although everyone of us has one
スーパーパワーは大人もみんな もっているんだけど

Most of people don’t even realize it
そのことに きがつかない人も おおいんだ

I guess knowing ”how to” is tough
つかいかたを だれに きけばいいのか わからないしね

you know what?
でも しってる?

The power can make people smile
そのチカラできみは まわりをハッピーにすることができるし

Gives you courage to change the rule
ルールをかえることもできる

Will save the most important person in your life
だいじな だれかを たすけることだってできるんだ


Actually, “how to” is very simple
でさ じつはさ ほうほうはそんなに難しくないんだよ

Don’t try so hard to be someone else
がんばって だれかみたいに なろうとしなくていいんだ


No more blaming yourself for failing
しっぱいしても じぶんをせめる ひつようもないよ


Be your best friend and love them first
まずはね きみが きみじしんを 大好きになるんだ

Never stop believing in the unlimited power in you
そしてきみがもっている かぎりないチカラを 信じつづけるだけ

When it is too hard to trust it
それでも むずかしいときは


Look around and feel
まわりを みわたしてみて


No matter what happen
どんなときでも


we got your back
きみの せなかをおしてくれる 人たちがいるよ


So, just dance it away!
あとは思いっきり おどりとばすだけさ


you BE YOU!
that is your SUPER POWER.

きみはきみらしくて それが最強だから


#創作大賞感想

この記事が参加している募集

創作大賞感想

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?