見出し画像

HEARTBREAKER by JUSTIN BIEBER

ジャスティンビーバーのこの愛のバラードは、何気に今の私の暗い気持ちを表現している。笑顔なんて作れない、暗い、醜い顔。
…彼は勝手に私を見限り、勝手な事を言って私を傷つけた。口先だけで上手を言って、私を手ひどく傷つけて、手負い状態にしておいて知らぬ顔を被って、背中からドンッと押して、私を自分の世界から完全に追放した。

そんなひどい人を私はまだ好きなんだ。
…何でだろう。人が好過ぎるよね。一途過ぎるよね。

訳してみた。
訳していて、彼ってこのビデオに出てる女の子よりひどいな、って
涙が出た。
…バカみたい。

HEARTBREAKER
ハートブレイカー

[Verse 1]
Girl, you don't know how I feel,
(How I really feel)
君は僕がどう思っているかなんてわからないだろ
(どう思っているかなんてさ)
Since you been away, oh baby
君が去ってから、おぉ、ベイビー
Any chance that you could take my call?
僕の電話を取ってくれないかな
Take my call If I dialed you today, oh
もし君の番号を今日架けたらさ、おぉ

[Pre-Chorus]
Girl, you say that you don't want to talk, but it's cool
ねぇ、話したくないとか言うけれど、好いんだよ
I've been thinking' about you all day long, hoping' you pick up your phone
今日は一日中君の事を考えて、電話取ってくれないかなって考えてたのにさ
Girl, I know that I don't want to lose your love
ねぇ、君の愛を失いたくないんだ
Oh baby, oh baby
おぉ、ベイビー、おぉ、ベイビー

[Chorus]
Oh girl, I got a secret place that we can go
ねぇ、素敵な秘密の場所に君と行きたいな
Cause I really want to be alone
だって二人っきりになりたいからさ
And, baby, nobody else got to know
そして、ベイビー、誰も知る必要ないだろ
Just meet me later on the low
後で逢おうぜ、大人しくしててよ

Don't tell me you're my heartbreaker
僕がハートブレーカーだって?そんな事言わないでくれよ
Cause, girl, my heart's breaking, heartbreaker
だって、ねぇ、僕のハートだって傷ついているんだぜ、ハートブレークだよ
Don't tell me you're my heartbreaker
じゃ私はあなたのハートブレイカーね、なんて言わないでよ
Cause, girl, my heart's breaking, heartbreaker
だってさ、ねぇ、僕のハートだって傷ついているんだぜ

[Verse 2]
Girl, you see me standing' here (Standing here)
ねぇ、僕がここに立っているの、分かっているだろ(ここに立っているよ)
Standing in the rain, oh baby
雨の降り頻る中、ここに立っているよ、おぉ、ベイビー
Any chance you could stay right here, yeah, yeah
ここにきてくれるような事ないのかな、うん、そうだね
And never go away?
もう絶対あなたから離れないわって言って欲しいんだ

[Pre-Chorus]
Girl, you say that you don't want to talk, but it's cool
ねぇ、話したくないとか言っているけどさ、ま、いいけどね
I've been thinking' about you all day long, hoping' you pick up your phone
今日ずっと君の事を考えているのにさ、君が電話取ってくれないかなって
Girl, I know that I don't want to lose your love
ねぇ、君の愛を失くしたいとは思っていないんだ
Oh baby, oh baby, oh baby
おぉ、ベイビー、おぉ、ベイビー、おぉ、ベイビー

[Chorus]
Oh, girl, I got a secret place that we can go
ねぇ、素敵な秘密の場所に君と行きたいな
Cause I really want to be alone
そうすれば、二人きりになれるだろ
And baby nobody else got to know
そして、ベイビー、誰も知る必要なんてないよね
Just meet me later on the low
後で逢おうよ、大人しくしていてよ
Don't tell me you're my heartbreaker
君は僕のハートブレイカーなんて言わないでくれよ
Cause, girl, my heart's breaking, heartbreaker
だって、ねぇ、ハートブレーカーのハートを傷つけてるんだ
Don't tell me you're my heartbreaker
君は僕のハートブレーカーだなんて言わないでよ
Cause, girl, my heart's breaking, heartbreaker
だって、ねぇ、僕のハートがハートブレーカーに傷つけられているよ

[Bridge]
So, what I'm really trying to say is
だからさ、何を僕が言おうとしてるかって言うと、
And what I hope you understand
そして何を君に理解してほしいかって言うと、
Is despite of all the imperfections of who I am
全ての不完全な僕の中で誓って言うよ、
I still want to be your man
まだ君の彼氏になりたいってことなのさ
I know it hasn't been easy for us to talk
二人で話し合うのが簡単じゃないのは分かるけれど

With everyone being around but
みんなが周りにいてさ
It's just personal, this just, for me and you
ただもう個人的な事さ、君とさ、僕の間の
And I want you to know that I still love you
(Girl, you say that you don't winna talk, but it's cool)
ただもう聴いて欲しかったの、僕が君をまだ愛してるって事を
(ねぇ、君は話したくないと言うけれど、ま、それもいいけどさ)
And though the seasons may change
四季は彩を変えるけれど、
Sometimes love goes from sunshine to rain
時にして愛も陽の光から雨へと変わるものだよね
I'm under this umbrella and I'm calling' your name
この傘の下に居て、君の名を呼んでるけれど
(Girl, I know that I don't want to lose your love)
(ねぇ、僕は君の愛を失いたくないってわかってるんだ)
And you know I don't want to lose that, because I still believe
僕がまだそう信じたいから、そう言うんだって君は分かってるよね

[Verse 3]
I still believe in love, I still believe in us
愛をまだ信じてるよ、僕は、僕らの愛をね
I hope you believe in us, the way I believe in us, you don't see
君が僕らの愛を信じてくれるといいなって思ってるよ、僕らの愛にね、
喩え君には見えなくても
Cause what you don't see is when we don't speak,
だってね、君には見えていないんだよ、僕ら話出来ないでしょ
I really don't sleep, I want to talk to you
眠れないんだぜ、君と話したくて
And if I had the world in my hands, I'd give it all to you
もし、この世界が僕の掌中にあるのなら、君にすべてあげるよ
I want to know if you feel it, the way that I feel it
君が同じように感じてるか訊きたいな、僕が感じてるようにね
I want to know if you feel it, the way that I, the way that I
君が感じてるかは知らないけどさ、僕が此処でほら、こう感じてるのを

[Outro]
And you taught me to be careful with your heart, your heart
君は僕に君の心をもてあそぶなって、注意しろって教えてくれたよね
You taught me to be careful with your heart, your heart, with your heart
君の心に注意しろって、君のハートに、君のハートに…

HEARTBREAKER by JUSTIN BIEBER, 2013.
PRODUCED by Vaiyeh, Justin Bieber, Chef Tone, Maejor & T-Minus
2013(R)
ALL RIGHTS RESERVED.
HEARTBREAKER by JUSTIN BIEBER, 2013.
TRANSCRIBED & TRANSLATED by
KYOKO "CHACHA" YODA, 2023(R).
ALL RIGHTS RESERVED.


この記事が参加している募集

スキしてみて

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?