見出し画像

韓国語をおよそ千時間勉強した、私の現在地。 🤗🥬🍘

おはようございます。

昨日は韓国語のオーディオブログを聴きました。KoreanClass101です。😄

翻訳アプリを使う前にも意味がだいたい理解できるようになってきました。韓国語学習にもう1000時間ぐらい費やしたかもしれません。効果が出てくる頃合いです。🇰🇷

KoreanClass101、OUJ、Audible、Duolingo、Memrise、Falou、Naver、Ameblo、Xなどで学習しました。お金もかかりましたが良い投資でした。👛

語学学習にはサイレントピリオドというものがあります。なかなか成長の実感が得られなくて、もがく期間です。😩

モチベーションを維持するのが大変な期間ですが、Duolingoのフィードバック機能などのおかげでなんとか乗り切れました。一方で、これからのひと踏ん張りがさらに重要になります。😙

未だ中級レベルです。今後さらに上達できるように頑張ります。試験もありますからね。🥰

今日も頑張るぞ!😸♨️🥛


Good morning.

Yesterday, I listened to a Korean audioblog on KoreanClass101. 😄

I can now understand most of its meaning even before using a translation app. I may have already spent about 1000 hours learning Korean and it's about time to see the results. 🇰🇷

To learn Korean, I used various resources such as KoreanClass101, the OUJ, Audible, Duolingo, Memrise, Falou, Naver, Ameblo, X, and others. Although It cost me a lot of money, it was a good investment. 👛

Language learning comes with a silent period, a time of struggle when it’s hard to feel any progress. 😩

It is difficult to stay motivated during this period, but thanks to Duolingo's feedback function and other apps, I was able to get through it. Nonetheless, it will be even more important to keep moving forward in the future. 😙

Currently, I’m still at the intermediate level, but I will do my best to improve further. I have an exam coming up. 🥰

ここから先は

29字

スタンダードプラン

¥300 / 月
初月無料
このメンバーシップの詳細

コンテンツの更なる改善に向けて、使わせていただきます。サポートは少額でもありがたいです。よろしくお願いいたします。m(_ _)m