見出し画像

対数を学習しています。 #数学 #KhanAcademy 😄🧑‍🎓🇺🇸

おはようございます。

昨日もKhan Academyで数学を学びました。対数について復習しています。😄

私とKhan Academyの出会いは2016年ごろでした。最初に学んだのは三角関数でした。高校数学での印象が強く残っていました。🏫

ひと通り三角関数の学習を終えると中学レベルの数学からもう一度、基礎固めをしました。私の中学校は一時期、学級崩壊のような状況に陥ったことがありました。🧑‍🏫

それでも私自身は模試で岩手県の50位以内に入ることもありました。その新聞の切り抜きは今でも保存しています。😁

勉強が好きなのでこの道を究めたいです。語学も数学も政治・経済、地理、自然科学もさぼらず学習してまいります。🇰🇷

今日も頑張るぞ!🤗🍞🍗


Good morning.

Yesterday, I learned math again at Khan Academy. I’m reviewing logarithms, which is a topic I find interesting. 😄

My first encounter with Khan Academy was around 2016. The first thing I learned was trigonometric functions. It made a strong impression on me in high school math. 🏫

After I finished learning trigonometric functions, I went back to middle school-level math to strengthen my foundation. For a short period, my middle school was experiencing some classroom issues. 🧑‍🏫

Despite the challenges, I was able to perform well in mock exams and was sometimes ranked in the top 50 in Iwate Prefecture. I still have the newspaper clipping as a reminder. 😁

I love studying and I’m determined to continue pursuing knowledge in various fields, including languages, mathematics, politics, economics, geography, and natural science. 🇰🇷

ここから先は

25字

スタンダードプラン

¥300 / 月
初月無料
このメンバーシップの詳細

コンテンツの更なる改善に向けて、使わせていただきます。サポートは少額でもありがたいです。よろしくお願いいたします。m(_ _)m