ハンガリー西部の舞踊音楽(2021年6月)

Dunántúli népdal: Tekerő / Hurdy-Gurdy / テケレー
1) Meggyújtom a csumát,
Végig ég az utcán,
Látom a babámat,
Végig megy az utcán.
藁に火をつける、
道の終わりまで燃えている、
恋人が見える、
道の終わりまで歩いている。
2) Gyűrüm az ujjába,
Ragyog az orcája,
Akárki meglássa,
Nincs koppányba’ párja.
指輪を指に、
頬を輝かせて、
誰もが見ている、
コッパーニ町に恋人はいない。
- - -
1) Szentbalázsi Pista vagyok én,
Szentbalázsi gulyát őrzöm én,
Szeretnek is engem a lányok,
Még a menyecskék sem utálnak.
セントバラージュ・ピシュタは私、
セントバラージュで牛守りをしている私、
女の子にもてもて、
新婦たちからも嫌われてない。
2) Szentbalázsi Pista vagyok én,
Szentbalázsi rózsát szedek én,
Szentbalázsi rózsa viola,
Én vagyok a leszakítója.
セントバラージュ・ピシュタは私、
セントバラージュの薔薇を摘むのは私、
セントバラージュの薔薇やストック (紫羅欄花)、
花を折るのが私。
- - -
1) Isten véled Bogyiszló városa,
Már én többet nem leszek lakosa,
Benne hagyom híremet, nevemet,
Nevem után a régi szeretőmet.
さようなら、ボジスローの町、
もう二度と住むことはないだろう、
ここに僕の噂と名前を置いていく、
名前のあとに、古い恋人も置いていく。
2) Jaj istenem, jaj, jaj, jaj,
Fejem fölött beborult a hajnal,
Most is olyan szeretőm hagyott el,
El sem hagyott, már elfelejtettem.
ああ神様、ああ、ああ、ああ、
私の上にも夜明けがきた、
今もこんな恋人に振られた、
振られたんじゃない、もう忘れた。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?