見出し画像

HAVING finished inquiry-based learning

Having finished my presentation about my theme of inquiry-based learning. To say the truth, I failed to do.
I am ashamed of having got tense not being able to put my insistence at all.
It is scheduled to talk on March 22nd, in short, in a month in front of many pupils.
I have to complete my research thesis.
First, I will consider why I was failed today. I think it worst not to remember content of thesis not much.
I had to talk without paper in my hand, so I have to put content in my head to success the presentation.
The content is a little serious thing connecting human death, so I want them to hear with relax and am never
forgiven to fail to me.
I may be easy to anxiety compared to other people around me.
I don`t know why, but I often make my mouth shiver because of too much tension.
I want to quit this peculiarity at least by graduation of high school. It is problematic for me to have such a difficulty on living from now on.
By the way, I will have a regular test in more second days today.
I am going to take a test doing my best.


私の探究学習についてのプレゼンテーションが終わりました。 本音をいうと、私は失敗しました。
緊張して自分の主張の軸が全く言えずに恥ずかしかったです。 1ヶ月後つまり3月22日に多くの生徒の前で再び話す予定です。 それまでには研究論文を完成させなければなりません。 まず、今日はなぜ失敗したのか考えてみようと思います。第一に 論文の内容をあまり覚えていなかったのは最悪だったと思います。 カンペを持たずに話さなければならなかったので、プレゼンテーションを成功させるためには内容を頭の中に入れる必要がある(笑)
内容は人の死に関わるちょっとシリアスなものなので、決してリラックスして聞いてほしいです。 私に失敗は許されません。
こんなことを言っている私は周りの人と比べて不安になりやすいのかもしれません。 理由はわかりませんが、緊張しすぎて口が震えることがよくあります。 少なくとも高校卒業までにはこの癖をやめたいです。 これから生きていく上でこんなにも苦しいのは困ります。
さて、今日はあと2日で定期テストです。 頑張って試験を受けます。


私[ライター]について

ここまでお読みいただきありがとうございます。高校生ながら知識を深堀りすることを目的に不定期ではあるものの投稿をしています。
専門的な知識ではなく、身近な事象から来る疑問などを中心に取り上げます。興味深かったという方はフォローしていただけると幸いです。
また日々の生活で感じた葛藤のようなものも投稿しています。
Xもやっているのでフォローしてほしいです


過去の投稿からピックアップ



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?