4/6「前に進む」〜ACA今日の瞑想

4/6「前に進む」

【今日一日、私は感情的、身体的、霊的な生活で進歩する。】BRB p.255

私たちの多くは、身体的に限界を超えた時や、体の必要を完全に無視した時に、非現実的な感覚を経験してきた。
生まれもった才能によって、身体的な競技で勝った時、そばにいる人たちが「自分もそうなりたい」と考える一方で、自分自身はそのように感じられない人たちもいる。
過去の状況が何であれ、自分自身を世話することを学ぶのは、不要な怪我や病気から自分を守るため適切に体をケアする行動の価値を理解することを意味する。
私たちは、この宇宙に自分の居場所があることへの心の底から感謝を、自分に許可し始める。
私たちにとってバランスのとれた健康的がどういう意味なのか、あらゆることに節度を持つことを学ぶのは難しくみえるが、少しずつ楽にできるようになってゆく。
私たちはルーティンを作ることから始める。それは習慣となり、やがて私たちの第二の天性になる。
私たちを守る体のケアは、祈りと瞑想を通して私たちが見つけ出す情緒的な栄養だ。
これは静けさの中で、また、自然に触れたり、好きな音楽で踊ったり、ただ深く呼吸することを思い出すことで実現できる。
どのように私たちが自分自身を癒すのを助けるかという、回復を進めることの一部だ。
今日私は、心と体のケアをしながら今ここを生きる。私は呼吸し、行動し、ハイヤーパワーに私と共にいてくれるよう頼む。

April 06

Progress

"One day at a time we make progress in our emotional, physical, and spiritual lives." BRB p. 255
Many of us have experienced a sense of the unreal when it comes to our bodies, either pushing them beyond the true limits of endurance or completely neglecting our physical needs. Some of us have a natural talent for winning physical contests, while others sit on the sidelines thinking to ourselves that we could do that, but we just don't feel like it.
Whatever our past situation, learning to take care of ourselves means understanding the value of appropriate physical activity that doesn't make us vulnerable to unnecessary injury or illness. We begin to allow ourselves to truly appreciate our place in the universe.
It may seem difficult to learn moderation in all things as we find what good, balanced health can mean for us, but gradually it gets easier. We start to establish routines that become habits that eventually become second nature to us.
The accompaniment to our physical care is our emotional nourishment, which we find through prayer and meditation. This can be done silently or be accomplished by experiencing nature, dancing to our favorite songs, or simply reminding ourselves to breathe deeply. It is part of our progress in recovery - how we help ourselves heal.
On this day I live in the moment by taking care of both my mind and my body. I breathe, move, and ask my Higher Power to be with me.

******
※ACA WSO"Our ACA Meditation of theDay"
より
******
回復から大きく外れていると感じる経験をしました。回復の助けになる行動から遠ざかっていました。今できることとして、自分の落ち着きのため、毎日届くACAのアファメーションを和訳してみます。どのくらいできるかわからないし、「自己充足的」と言われる行動かもしれないけれど、まずはやってみます。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?