見出し画像

【童話】町のイノシシ


ある町に 一頭のイノシシが住んでいました。

イノシシは イノシシなので イノシシらしく 
まっすぐ走りたいのですが 

人に怒られたり 建物の壁にぶつかったり 
たいそう痛い目にあうので 

イノシシらしくないな と思いながらも 仕方なく 
ゆっくり曲がって歩くようにしているのでした。

それでもイノシシは ふと 無性に 
まっすぐ走りたくなるのでした。 

とくに 空に架かる虹の橋とか 夕焼けとか 
きれいな景色を見たりすると

もうどうにも我慢できなくなるのでした。

その年の元旦の朝 ついにイノシシは
輝く朝日に向かって まっすぐ走り出しました。

でも 走るのは 久しぶりだったので 

邪魔をする人も 障害物もないのに 
イノシシは 転んでしまいました。

ある町に住む イノシシの話でした。


A Wild Boar in a Town


There was a wild boar in a town.

Because the boar is a boar,
he wants to run straight like a wild boar,
but because he gets angry with others
or hits the walls of the building,
it hurts so much pain that he does not seem to be a wild boar,
He was trying to walk while bending slowly.

Still the wild boar would want to run straight ahead.

Especially when he saw a beautiful scenery,
such as a bridge of rainbow over the sky or sunset,
he could not stand it any more.

On the New Year's Day morning of the year,
the wild boar finally ran straight towards the shining sunrise.

But the boar ran for the first time in a long time,
so he did not have any obstructions or obstacles,
but he fell down.

It was a story of a wild boar living in a town.

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/