七色の雨

【話】七色の雨


雨が降ってる。

汚らわしく危険な雨。
絶え間なく降り続く七色の雨。

「窓を開けちゃだめよ」

お姉ちゃんが注意する。
まるで私の心を読んだかのように。

「でも息苦しいから」
「外の空気はもっと悪いのよ」

わかってる。
そんなのうんざりするくらいわかってる。

「私、雨に濡れてもいいような気がするの」

窓の外には七色の野良犬の姿。
元気ないけど、きれい。

「あたしみたいになりたいの?」

私は振り向かない。
お姉ちゃんの肌の色くらい知ってる。

「ううん。色の問題じゃなくて」
私はつぶやく。

「心の問題」


Seven Colors Rain


It's raining.

Dirty and dangerous rain.
Seven color rain that constantly continues.

"Do not open the window."

My older sister takes care of me.
It's as if she read my mind.

"But I'm stuffy."
"Outside air is worse."

I know.
I know I'm sick of that kind of thing.

"I feel like I do not mind getting wet with the rain."

Outside of the window
there is a figure of a stray dog of the seven colors.

It is not fine, but it is beautiful.

"Do you want to be like me?"

I will not turn around.
I know the color of my sister's skin.

"No, it's not a matter of color"
I mumbled.

"mind problem."

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/