堂々巡り

【SS】堂々巡り


彼は哲人である。
(なぜ私は私なのか?)

今、彼は悩んでいる。
(たとえば、なぜ私は彼女でないのか?)

悩みは深刻らしい。
(しかし、もし私が彼女なら)

散歩しながら考え込んでいる。
(彼女は私になってしまう)

ところで、彼には恋人がいない。
(すると、やはり私は私でしかない)

まあ、しかたがない。
(私である彼女は、なぜ私は私なのか考える)

なにしろ、彼は哲人なのだから。
(これでは堂々巡りだ)

世俗的なことなど眼中にない。
(それにしても、なぜ私は私なのか?)

たった今、彼は交通事故で亡くなった。
(逆に、なぜ私でないのは私でないのか?)

自分が死んだことさえ気づかない。
(たとえば、なぜ彼女は私でないのか?)

現実の世界など眼中にないらしい。
(しかし、もし彼女が私なら)

すでに彼は胎児に生まれ変わっている。
(私は彼女になってしまう)

それでも気づいていない。
(すると、やはり私でないのは私でない)

まあ、しかたがない。
(彼女である私は、なぜ私は私なのか考える)

なにしろ、彼女は哲人だったのだから。
(これでは堂々巡りね)


Going Around in Circles


He is a philosopher.
(Why am I me?)

He is suffering now.
(For example, why am I not her?)

The trouble seems to be serious.
(But if I were to be her)

He is thinking as he walks.
(She will become me.)

By the way, he has no girlfriend.
(Then, I am only myself after all.)

Well, it can not be helped.
(I think she is me, why am I me.)

Because he is a philosopher anyhow.
(This is going around in circles.)

There are no secular things in his eyes.
(Even so, why am I me?)

Right after, he passed away in a traffic accident.
(On the contrary, why are not me not me?)

He does not even notice that he has died.
(For example, why is not she me?)

It seems not to be interested in the real world.
(But if she is me )

He has already been reborn as a fetus.
(I will become her.)

Still not noticed.
(Then, it is not me that I am not myself.)

Well, it can not be helped.
(I think she is me, why am I me.)

After all she was a philosopher.
(This is going around in circles.)

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/