日本茶カフェ素茶を運営している素朴屋さんはドバイ進出もめざしています。 Sobokuya, which operates the Japanese tea café Socha, is also aiming to expand into Dubai.


== English translation (Japanese original follows) ==
Last December 27th, I wrote a blog.
「素茶といういい感じの日本茶カフェを見つけました。 I found a nice Japanese tea café called Socha.」

In the post, I mentioned, "A simple yet cozy tea and Japanese sweets café in Tokyo, created by the architectural firm Sobokuya from Yamanashi Prefecture. The second floor serves as their office.”

Upon visiting Sobokuya's Instagram, I came across some captivating video posts showcasing the incredible craftsmanship of Japanese carpenters.

https://www.instagram.com/p/C32Vm7lJdn2/

https://www.instagram.com/p/C3Y8z0PSS-h/

Sobokuya's construction projects are documented on a separate account.
While residing in an apartment makes it impractical for me, I can't help but admire the homes they build.

I also learned that Sobokuya expanded its business to Vietnam last year and aims to establish a company in Dubai this year.



== Japanese original ==
昨年12月27日にこんなブログを書きました
「素茶といういい感じの日本茶カフェを見つけました。 I found a nice Japanese tea café called Socha.」

その中で「山梨県の素朴屋という建築会社が東京に作った日本茶と和菓子のカフェで二階が事務所になっています。」と書きました。
素朴屋のインスタに行ってみたら、こんな動画投稿がありました。 
日本の大工さんの技はすごいですね。



素朴屋の施工事例は別のアカウントでした。
私はマンションに住んでいるので無理ですが、こんな家を素朴屋さんに建ててもらって住みたいです。

昨年ベトナムに会社を作り、今年はドバイに会社を作ることを目指しているそうです。



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?