見出し画像

I Went to Sapporo Today

English / 日本語

I went to Sapporo today for some work. And The weather was nice so, I took some photos. Usually I don’t carry my camera much, so I felt like I was a tourist even though I’ve been there a thousand times. Recently, I post my old stuffs taken by my old camera(Nikon D5100), but these are by my new camera. Sure enough, this is better than old ones. But I’ll try to keep posting old ones because there is the responsibility that I began. For no one but my memories.

 

P.S. As long as I can remember, this might be the first time to write a blog in English. So──please don’t say it sucks.

 

 今日はやることがあったので札幌へ行ったよ。天気が良かったので写真を何枚か撮りました。僕は普段あまりカメラを持ち歩かないから、何度も札幌へ来たことがあるはずなのになんだか旅行者になった気分がした。最近は古いカメラで撮影した写真を投稿してるけど、これらは新しいカメラで撮ったもの。あたりまえだけどこっちの方がいい。でも僕は古い写真を投稿するのをやめたりしない。始めたからには責任があると思うから。誰へのではなく、記憶たちへの責任が。

 

追伸: 僕が思うにこれは英語で書いた最初のブログだ。だから──ひどいと言わないで。

http://www.toshimasaiwai.com/