見出し画像

♫サムのワンダリング・ノート|今年は辰年だよね?

This year is the Year of the Dragon, right?

今年は辰年だよね?

"Mr. Dragon can breathe fire, huh?"

ドラゴンくんは、火を吹けるんだね。

Let's listen and memorize the synonyms together.
~類義語フレーズは、一緒に聴いて覚えよう♫~

What Really Matters|本当に大切なもの

We all search for something more
In a world that's always keeping score
They say success and money's what it's all about
But I know deep down, there's more to shout

We need something important, significant, essential
Something meaningful, vital, and critical
Gotta find the fire that burns inside our soul
Rise above the noise, take control
We need something important, significant, essential
Something meaningful, vital, and critical
Light the fire and let it show

*私的利用のみにご利用ください。無断転載不可。

matter(重要である)の類義語

  • important - 重要性や価値が高い

  • significant - 大きな影響や意味を持つ

  • essential - 絶対必要で、欠かせない

  • meaningful - 深い意味や価値がある

  • vital - 生命や成功に極めて必要

  • critical - 緊急の、または重大な評価や判断を要する

英語学習のための楽曲ダウンロード:使用条件とお願い



〜こんにちは、サムです〜

目覚めたら、外は雪景色でした。3月でもまだまだ寒いですね。幸い午後は晴れてきたので、雪もすぐに溶けてしまいました。
何年か前は、家のドアが開かないくらいの積雪で大変でした。あと、靴の裏に絆創膏を貼ると、滑りにくくなると聞いて試しましたが、ダメでした!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?