Actions - John Legend

画像1


初めて聞いたときに一聴き惚れした曲です。

James CordenのThe late late showでの弾き語りも本当に素晴らしかった。




Hey, yeah

La-da-da, da-da

La-da-da, da-da, la-da


La-da-da-da-da, here I go again

僕はまたやってしまった

With another love song that I wasted

時間を無駄にした愛についてのラブソング

Just another love run out of patience

我慢の限界を迎えた愛についての曲

She don't want it, she don't need it

彼女はそんなもの求めても必要ともしていない

Every other word coming from my pen

僕のペンが紡ぐ言葉の数々

She throw back in my face, saying, "Where you been?"

彼女はそれを僕の顔に向かって投げつけて「どこにいたの?」と言うんだ

I sound so poetic, but it feels like I let it slip away, slip away

僕の言うことは詩人みたいだな、だけどその愛を失ってしまうような気がしたんだ


I wanna show my love is strong

僕の愛は強いんだってことを示したい

Make her feel it when I'm home

僕が家に帰った時に彼女にそれを感じてほしい

No fakin', no mistakin'

偽りも、失敗もなしだ

She can feel me when I'm gone

僕がいなくなって初めて彼女は僕を感じられるんだろう


That actions speak louder than, speak louder than, speak louder than love songs

行動はラブソングよりも雄弁なんだ

The melodies, they carry on

そのメロディーが音を奏で続ける

Actions speak louder than, speak louder than, speak louder than love songs

行動はラブソングよりも雄弁なんだ

I've been doing it all wrong

僕はずっと間違っていたみたいだ


La-da-da-da-da, here we go again

また僕たちはやってしまった

Just a couple of friends with some benefits

たった2、3人の友達のために

She gave me all of her love, then I waste it

彼女は全ての愛を与えてくれたのに、僕が無駄にしてしまった

I wrote a new song, then erased it

新しい曲を書いては消して

Oh, every other thing that I've said before

僕が言ったことの数々

Said she don't wanna hear about it anymore

彼女はもうそのことについては聞きたくないらしい

I feel so creative, but it feels like there's nothing left to say to make you stay

創造力が掻き立てられているのに、君を引き留めるために残った言葉は一つもないように感じるよ


I wanna show my love is strong

僕の愛は強いんだってことを示したい

Make her feel it when I'm home

僕が家に帰った時に彼女にそれを感じてほしい

No fakin', no mistakin'

偽りも、失敗もなしだ

She can feel me when I'm gone

僕がいなくなって初めて彼女は僕を感じられるんだろう


That actions speak louder than, speak louder than, speak louder than love songs

行動はラブソングよりも雄弁なんだ

The melodies, they carry on

そのメロディーが音を奏で続ける

Actions speak louder than, speak louder than, speak louder than love songs

行動はラブソングよりも雄弁なんだ

I've been doing it all wrong

僕はずっと間違っていたよ


La-da-da-da-da, la-da-da-da away

La-da-da-da-da, la-da-da, all day

She don't wanna hear, don't wanna hear a word I say, word I say

彼女は僕の言葉は聞きたくないみたいだ

La-da-da-da-da, la-da-da-da away

La-da-da-da-da, la-da-da, all day

She don't wanna hear, don't wanna hear a word I say, word I say

もう僕の言葉は聞きたくないらしい


That actions speak louder than, speak louder than, speak louder than love songs

行動はラブソングよりも雄弁なんだ

The melodies, they carry on

そのメロディーが音を奏で続ける

Actions speak louder than, speak louder than, speak louder than love songs

行動はラブソングよりも雄弁なんだ

I've been doing it all wrong

僕はずっと間違っていたよ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?