見出し画像

Decide To Be Happy - MisterWives

このバンドは最近初めて知ったんですけど、この曲とSUPERBLOOMっていう曲が良すぎてここ数日その2曲を永遠にリピートしてます。

自分を幸せにできるのは自分自身。大切な気付きですね✾



Music, it saved me

音楽は私を救ってくれたけど

But it drives me crazy

気が狂いそうにもさせる

'Cause it forces my eyes, to take a look and see

なぜなら現実を見せてくるから

Got to decide to be happy

幸せにならないと

'Cause it don't always come naturally

だって幸せは待っていればやって来るものじゃないから

Been feelin' like a stranger in my body

知らない人の身体に入っている気分

I haven't been myself in a while, I'm sorry (I'm sorry)

最近は自分が自分じゃないみたい、申し訳ないわ

Got to decide to be happy (happy)

幸せにならないと(幸せに)


'Cause it don't always come naturally

だって幸せは待っていればやって来るものじゃないから

'Cause flowers, don't grow without the rain

花は雨が降らなければ咲かないし

And goodness, don't grow without the pain

良いことは痛みなしでは起こらないから

Flowers, don't grow without the rain

花は雨が降らなければ咲かないし

Goodness, don't grow without the pain

良いことは痛みなしでは起こらない


I've been down on my knees

私はずっと跪きながら

Prayin' things I don't believe

信じてもいないものに祈りを捧げて

Hopin' that it'll save me

私を救ってくれることを願ってる

So I decide to be happy

だから私は幸せになるの

I've been down on my knees

私はずっと跪きながら

Prayin' things I don't believe

信じてもいないものに向かって祈りを捧げて

Hopin' that it'll save me

私を救ってくれることを願ってる

So I decide to be happy

だから私は幸せになるの


My mind, it can be a scary place at times

心は時々恐ろしい場所になることがあって

So I hide under my bed and close all the blinds

私はベッドに隠れて全てをシャットアウトする

And I cry (and I cry)

そして泣いて

And I cry (and I cry)

また泣くの

Waste the day away, so I turn on the lights

何もできずに一日を無駄にして、だからライトをつけて

And I search for a sign or a rhyme or a reason

何か印になるものや韻、理由を探してみるの

Why I'm unsteady as the seasons

どうして季節が変わると気分が不安定になるのかしら


'Cause flowers, don't grow without the rain

花は雨が降らなければ咲かないし

And goodness, don't grow without the pain

良いことは痛みなしでは起こらないから

Flowers, don't grow without the rain

花は雨が降らなければ咲かないし

Goodness, don't grow without the pain

良いことは痛みなしでは起こらない


I've been down on my knees

私はずっと跪きながら

Prayin' things I don't believe

信じてもいないものに祈りを捧げて

Hopin' that it'll save me

私を救ってくれることを願ってる

So I decide to be happy

だから私は幸せになるの

I've been down on my knees

私はずっと跪きながら

Prayin' things I don't believe

信じてもいないものに向かって祈りを捧げて

Hopin' that it'll save me

私を救ってくれることを願ってる

So I decide to be happy

だから私は幸せになるの


If you're happy and you know it, clap your hands

もし幸せだと感じるなら手を叩いて

If you're sad and you know it, well now's your chance to dance

もし悲しくて惨めな気持ちになるなら、今こそが踊る時よ

If you're happy and you know it, clap your hands

もし幸せだと感じるなら手を叩いて

If you're sad and you know it, well now's your chance to dance

もし悲しくて惨めな気持ちになるなら、今こそあなたが踊る時よ

Well now's your chance to dance, now's your chance to dance

今があなたが踊る絶好の機会

(Now's your chance to dance, now's your chance to dance)



I've been down on my knees

私はずっと跪きながら

Prayin' things I don't believe

信じてもいないものに祈りを捧げて

Hopin' that it'll save me

私を救ってくれることを願ってる

So I decide to be happy

だから私は幸せになるの

I've been down on my knees

私はずっと跪きながら

Prayin' things I don't believe

信じてもいないものに向かって祈りを捧げて

Hopin' that it'll save me

私を救ってくれることを願ってる

So I decide to be happy

だから私は幸せになるの

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?