見出し画像

Rancid - Radio(‘93)

[Verse 1]
Never fell in love until I fell in love with you
俺はお前を愛するまで、何かに心奪われたことなんてなかったよ
Never know what a good time was until I had a good time with you
お前とこんなにいい時間を過ごすまで、“いい時間”ってやつがどんなものか知らなかったんだ
If you wanna get the feeling and you wanna get it right
もし君がこんな気分を得たかったり、それがどんなものかを知りたかったら
Then the music gotta be loud
音楽をラウドにぶちかますんだ
For when the music hits I feel no pain at all
音楽に食らってる時、俺は全く痛みを感じないからさ

[Verse 2]
You know
わかるだろ?

Warm summer night I was drinking with my dad
ある暑い夏の日の夜、俺は親父と酒を飲んでた
He tried to give me the love that I never had
親父は俺に愛を注ごうとしたけど
But he gave more love to his bottle of wine
親父は俺のことより、ボトルのワインの方を愛していたんだ
So I had to go out and find love of another kind
だから俺は外に出て、全く違う愛を探しに行かなくちゃいけなかった

[Chorus]
Here it is, here I am, turn it up, fuckin' loud
ほらここにあるぞ、俺はここだ
ボリュームを上げろ!クソでかい音で鳴らせよ!
Radio, radio, radio, radio, radio, radio, radio
When I got the music, oh I got a place to go
音楽を手にした時、俺は行くべき場所を見つけたんだ
Radio, radio, radio, radio, radio, radio, radio
When I got the music, oh I got a place to go
音楽と出会って、俺は居場所を見つけたんだよ

[Verse 3]
The Radio Clash, Magnificent 7
レディオヘッドや、クラッシュ、マグニフィセントセブンとかさ
I was a choir boy, you showed me no heaven
俺は聖歌隊だったけど、聖歌は俺に天国を見せてはくれなかったから
Two tools surely lost
俺は信仰と家族の2つを失ったってわけだ
No remorse ignoring the cost
だけど代償を無視することに後悔はねえよ

[Chorus]
Here it is, here I am, turn it up, fuckin' loud
ほらここにあるぞ、俺はここだ
ボリュームを上げろ!クソでかい音で鳴らせよ!
Radio, radio, radio, radio, radio, radio, radio
When I got the music, oh I got a place to go
音楽を手にした時、俺はいくべき場所を見つけたんだ
Radio, radio, radio, radio, radio, radio, radio
When I got the music, oh I got a place to go
音楽と出会って、俺は居場所を見つけたんだよ
Don't 'cha know?
わかるだろ?

[Chorus]
Here it is, here I am, turn it up, fuckin' loud
ほらここにあるぞ、俺はここだ
ボリュームを上げろ!クソでかい音で鳴らせよ!
Radio, radio, radio, radio, radio, radio, radio
When I got the music, oh I got a place to go
音楽を手にした時、俺はいくべき場所を見つけたんだ
Radio, radio, radio, radio, radio, radio, radio
When I got the music, oh I got a place to go

When I got the music, oh I got a place to go
When I got the music, oh I got a place to go
Oh I got a place, oh I got a place, oh I got a place to go
俺は音楽と出会って、居場所を見つけたんだよ
When I got the music, oh I got a place to go
When I got the music, oh I got a place to go
When I got the music, oh I got a place to go
When I got the music, oh I got a place to go
When I got the music, oh I got a place to go
俺は音楽と出会って、居場所を見つけたんだ

◆Rancid
1991年にアメリカ合衆国カリフォルニア州バークレー(通称イースト・ベイ)で結成されたパンクロック・バンド。
◆『Radio』について
1993年8月にFat Wreck Chordsより発売された(Fat Wreck Chordsからは唯一の作品。)グリーン・デイのビリー・ジョーが短期間ランシドに加入しており、その時に作られたのがこの曲(その後、脱退したビリーに代わり、ラーズが正式加入した)。「ラジオから流れる音楽に救われた経験」と「音楽への愛情」がストレートに表現されており、ランシドのライヴでは1曲目に演奏される事が多い。
◆当時のメンバー
・Vo:Tim Armstrong
・G:Billie Joe Armstrong
・Ba:Matt Freeman
・Dr:Brett Reed


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?