見出し画像

【詩】神となった子/【Poem】The Kid become a God

私は空を見てみたい
館の中で静かに暮らしてる
みんなは私を神という
満月の日に生まれた私は
潮が満ちるのを待ちながら
館の中でくらしてる

私は空を見てみたい
でもこの館から出ることはできない
私がどんなに出たくても
年にたったの1度だけ
そのとき私は神として
みんなが私をお祝いするの

私は空を見てみたい
どんなに中が暗くても
いつかは必ず外へ出る
自分の足で歩いて走って
思いっきり空気を吸って
神様はきっと私の中で生きている


【English】


The Kid become a God
I wanna see the sky
I live in the palace quietly
Everyone call me God
born at the full moon day
I live in the palace
With waiting my high tide

I wanna see the sky
But I can't go out from there
Even if I want go out,
Only 1 time a year
Then I am as God
Everyone celebrate me

I wanna be the sky
However dark it is in here
I'm sure to go out someday
I walk and run by my foot
Breathe as much air as I want
The god is living in myself

最後まで読んでいただき、ありがとうございます。 ちょっとでも心に響いたり、風が吹いたような感覚があったりすればまた戻ってきて読んでみてください。 スキやコメント、SNSで反応してくれたらありがたい限りです。