見出し画像

【和訳】Architects/Mortal After All

作詞 : Architects, Dan Searle


I guess we're mortal after all
結局私達は死にゆく運命なのだろう。

One day all of us will give up the ghost
いつの日か私達はみな命をなくす。
Too lost in the light
光に目が眩んで
to see what matters most
一番大切なことを見失う。
All ends will be met
あらゆる物事は収束し
And all worlds must collapse
あらゆる世界はいずれ崩壊する。

Another part of the symphony
交響曲に新たな章が刻まれる。
lost between eternity
永遠の内をさまよいながら。
But God is in the detail
しかし細部には神が宿る。
I know that there's a part of me
doomed to face infinity
私は知っている。私の一部も永遠と対峙する運命を避けられないのだと。
'Cos every wave has gotta break
砕けない波など存在しないのだから。

The truth is all of us are hostages
実の所、私達はみな人質である。
Staring down the throat of
the screaming abyss
絶望を叫ぶ咽喉を覗き込んでいる。
Surrendering is half the battle
屈すれば負けたも同然なのに
But we're powerless to resist
無力な私達は歯向かうこともできない。

Have you forgotten the deal we made?
交わした契約を忘れてしまったのか。
I've seen the end and the pain we trade
取り替えたはずの終末も苦痛も私は見てきた。
All these walls will fall
全ての壁が崩れ落ちる。
I guess we're mortal after all
結局私達は死にゆく運命なのだろう。

The end will come for all of us
みなに終焉が訪れる。
This all rests on a fault line
脆い命の上に、死がのしかかる。
All ends will be met
あらゆる物事は収束し
And all worlds must collapse
あらゆる世界はいずれ崩壊する。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?