見出し画像

【和訳】Architects/Holy Hell

作詞 : Architects, Dan Searle

Maybe we'll never learn
恐らく俺達は一生学べない
The fire at the gates is our saving grace
地獄の業火が俺達を救ってくれるということを
Remember we were born to burn
俺達はその身を焼かれるために生まれてきたのだ
There is a holy hell,
聖なる地獄が存在する
where we can save ourselves
そこで俺達は絶望から救われるんだ

We will be cast out of paradise
天界からも見放されるであろう俺達は
It's a long ascent out of the black
暗闇を抜け出して長い道のりを登ってきた
But we all have to sacrifice,
しかし当然犠牲を払わなければならない
hang the iconoclast
世の理を覆す奴は吊るし、
and kiss the feet of the amnesiac
過去を忘れた者には服従する必要がある
'cause the moment is dead
when I'm lost in the past
過去をさまよう俺の時間はもう進まないのだから

But now the rivers are running red
でも今や川は赤く染まり
And the skies have been set ablaze
空は赤く燃え盛る
I've been fearing the worst again
俺はまた最悪を恐れてる
Heavenly terrorist,
天界のテロリストよ
Have you been mourning over yesterday?
昨日は喪に服したのか
Don't forget to breathe
when the knife begins to twist
どれだけ苦しい記憶に苛まれても
生きることを放棄してはいけない
Fuck this self-pity
畜生、俺は可哀想なんかじゃねえ!
It's not that hard to see
目を見張れば分かるはず
We get one chance
俺達には一度のチャンスが与えられる
These wounds will set me free
これらの痛みが俺を自由にする
There's poison on the key
鍵には毒が染み付いている
It brings you to your knees
打ちひしがれても無理はない

But even the mountains erode in the rain
しかしどれだけ屈強でも悲哀に心は削られる
A single spark can start the forest fire
たった一瞬の閃光が森林を焼き払う
Light one match and burn down the empire
たったマッチ一本の炎が帝国を焼き尽くす
There's gold buried in the blue
絶望を乗り越えて人は強くなる

Holy hell, I've got nothing left to lose
聖なる地獄よ、もはや俺には失うものはない
And I can tell there's gold buried in the blue
そして俺には分かる
絶望を乗り越えて人は強くなるのだと

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?