つくばワイナリー

いつからかなんとなく旅人のわれわれにとってワイナリーや酒蔵も立ち寄りポイントです。先日は日帰りでサクッと行けるつくばへ。つくば市には「つくばワイナリー」という小さなワイナリーがあります。話に聞いていた通りショップ部分はとても小さいですが葡萄畑に囲まれたとても素敵な場所にあります。つくば駅から片道300円の距離だったかな。「つくバス1日乗車券」(関東鉄道のみ、500円)を利用していきました。ワイナリーと葡萄畑の間の広場には外用の椅子があり、二つは筑波山の方を向き、三つは宝篋山の方を向いていました。今回は宝篋山の方を向いてTSUKUBA ROUGEとツインピークスマルスランを試飲しました。時々首だけ左に回して筑波山の景色も堪能しました。この日のこの時間はそれほど寒くなく気持ちよかったです。TSUKUBA ROUGEのファンなので購入もしました。ちなみに帽子はJAXAで買ったH3ロケットキャップ。打ち上げは延期しましたが今度は成功するといいですねえ。

For us, wineries and sake breweries are also good places to stop by. The other day, we took a quick day trip to Tsukuba. In Tsukuba City, there's a small winery called Tsukuba Winery. Just as I'd heard, the shop is small, but it's situated in a very nice spot surrounded by vineyards. It costs 300 yen for a one-way trip from Tsukuba Station. We used the 'Tsuku-Bus One Day Pass' (only for Kanto Railway, which costs 500 yen).
In the plaza between the winery and the vineyard, there were chairs set up for outdoor seating, some of which faced Mt. Tsukuba and Mt.Houkyo . During this visit, I sampled the TSUKUBA ROUGE and the Twin Peaks Marselan while enjoying the view of Mt.Houkyo. Occasionally, I turned my head to the left to take in the full panorama of Mt. Tsukuba. As a fan of TSUKUBA ROUGE, I decided to purchase a bottle. By the way, the cap is an H3 rocket cap that I bought at JAXA. Although the launch was postponed, I'm hopeful for its success on the next attempt.