Sakura


あなたの代わりに、私が泣くね。
こんな風に、あなたはきっとなれないから。
私が泣いても、みんなは綺麗だって言ってくれる。
来年も必ず咲く。
1年ずっと、私はこのときのため。
ゆっくり歩いて。ここはあなたの涙痕。
踏み締める悔しさも憎しみも、ぜんぶ私が思う色にしてある。
この匂いは忘れないで。毅然とするために。
靴の裏に滲む私、頭の上に乗るしなやかな私。
ひとつ私を手掴んで、その裏側を見てみてよ。
何が映ってる?
もう少しここにいて、涙の言い訳を聞いてあげて。
打ち解けて。
あなたがいるから、私は泣いても凛とする。
共犯者でいようよ。ずっとふたりで。
春はたったひとりのあなたのために、すべての私が泣く季節。

Sakura

I'll cry instead of you.
You'll never be like this.
Even if I cry, everyone says I'm beautiful.
I will bloom again next year.
All year long, I'll be here for this moment.
Walk slowly. This is your tear stain.
The regret and hatred I feel when I step on them are all in the color I want them to be.
Don't forget this smell. To be solid.
Me blotting on the soles of your shoes, me supple on your head.
Grab me by the hand and look behind the scenes.
What can you see on it?
Stay here a little longer and listen to my excuses for tears.
Open up to me.
You are here to dignify even if I cry.
Let us be accomplices. Always together.
Spring is the season when all of me cry for just one of you.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?