見出し画像

Us the Duo
"I'm Me” 歌詞の和訳

Us the Duo
"I'm Me”歌詞の和訳


I never fit in
私は周りと合わないし

I get lost in the crowd
大勢の中で迷子になる

I wanna be cool but I can't quite figure it out
かっこよくありたいけどよく分からない

I like to tell jokes that no one understands
ジョークが好き 誰にも理解できない冗談よ

I'm the best damn clarinet player in my high school band
私は学校のバンドで最高にイカすクラリネットの奏者なの

I may not be perfect but I'm perfectly unique
私は完璧ではないかもしれない でも完璧なまでにユニークよ


I can't be anything that I'm not cause I'm me
私は「私じゃないこと」はできないの

I'm a hottie with a body and a personality
私の体・性格ってほんとイケてる

I'm sassy with my clarinet
クラリネットとともに飛ぶわ

I'm rocking with the band
私のバンドとともにロックするのよ

Plus I found someone who loves me so back off gentlemen
それに、私を愛してくれる人が現れたの だから(他の男性は)引っ込んでいて!

I'm me
私は私よ


I hate doing laundry
洗濯するのがきらい

But je parle Français
でもフランス語が話せるわ

I like to stay home, watching movies, eating sour patch kids
私は家で映画をみたり、サワーパッチキッズを食べたりするのが好き


(That didn't rhyme, typical me)
(あ、この歌詞 私のことだった)

I like to buy flowers
花を買うのが好き

I even sing in the choir
合唱団で歌ったりするのもね

Did I mention I play the clarinet and I'm open for hire?
私はクラリネットを演奏しているの 雇ってくれてもいいのよ?


I may not be perfect but I'm perfectly unique
私は完璧ではないかもしれない でも完璧なまでにユニークよ

I can't be anything that I'm not cause I'm me
私は「私じゃないこと」はできないの

I’m a hottie with a body and a personality
私の体・性格ってほんとイケてる

I'm sassy with my clarinet
クラリネットとともに飛ぶわ

I'm rocking with the band
私のバンドとともにロックするのよ

Plus I found someone who loves me so back off gentlemen
それに、私を愛してくれる人が現れたの だから(他の男性は)引っ込んでいて!

I'm me
私は私よ

I'm not an extra, I'm not ordinary
私は”余り”ではないの ”そこら辺にいる人”なんかじゃない

I look in the mirror and it shows me I'm extraordinary
鏡にうつる自分を見ると、私が特別だということが分かるのよ

I'm one of the few who fell in love with a marine
私は海兵隊員に恋をした特別な人よ

And we're the cutest couple that you've ever seen
そして私たちは宇宙で一番かわいいカップル

That's my life, I did it mama
これが私の人生  私やったわよ、ママ!

Since I was a kid I've always known where I belong
小さい頃から、自分がどこに属しているかを常に知っていたの

Just me, my hat, my clarinet, and him
私と私の愛する帽子、クラリネット、そして彼だけ

This story has a happy ending
この物語はハッピーエンドよ

I can't be anything that I'm not cause I'm me
私は「私じゃないこと」はできないの

I'm a hottie with a body and a personality
私の体・性格ってほんとイケてる

I'm sassy with my clarinet
クラリネットとともに飛ぶわ

I'm rocking with the band
私のバンドとともにロックするのよ

Plus I found someone who loves me so back off gentlemen
それに、私を愛してくれる人が現れたの だから(他の男性は)引っ込んでいて!

I'm me
私は私

(I'm me)
私は私

I'm me
私は私

That's all I know how to be
これがすべてなのよ

I'm me
私は私



(歌詞を和訳する機会があり、せっかくなのでこちらに残しておこうと思います。)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?