見出し画像

Author Addendum to the 2021 Message #1 / 執筆者による、2021年のメッセージへの補遺

(from Pooh Cat Isle

*This is an additional to the linked article.
  これは下の記事 (リンク先) への 追加補遺 です。
  https://note.com/catfishbirdisles/n/nb3c3e26aa9c5  
*Dec. 15, 2022, first part partially revised.
  2022年12月15日、前半部分を一部修正.

     Plans for Postings / 掲載の予定
   This article will be posted in four parts. (TBD)
   この記事は4回に分けて投稿されます。(予定)
 
#1. Introduction and some asides 
  序文と余談
#2. My misunderstanding or their secret, in 2021
  2021年における、私の誤解または彼等の秘密
#3. One mystery solved, another one raised
  一つの謎が解けると、別の謎が浮上した
#4. As soon as the last key appeared, all were connected
  by a single thread.
  最後の鍵が現れた途端に、すべて一本の糸でつながった


Introduction and some asides / 序文と余談


 I myself had never re-read that message text since the incident. I did not even open the file because it reminded of pain and deep sorry for wasting the time and efforts of my collaborators in a result of my direction.
  あの事件以来、私自身は、あのメッセージ文を読み直したことは一度もありませんでした。ファイルを開くことさえありませんでした。私の指示の結果、作業協力者の皆さんの時間と労力を無にしてしまった、そのことに対する痛みと深い呵責を呼び覚ましたからです。


 The deletion itself was not entirely unforeseen, I had considered such a possibility, but it was only a possibility.
 That was a tribute (or homage) to all parties concerned, including the rights holders, and we are both lovers of music, lovers of marching, and above all, lovers of the success of that significant competition― I thought such.
  削除されること自体は全く予期していなかったわけではありません、そのような可能性も考えてはいました、しかし、あくまでも可能性でした。
  あの動画は、権利者を含む関係したすべての皆さんへのトリビュート(あるいはオマージュ)であり、私達はお互いに音楽を愛し、マーチングを愛し、そして何よりもあの意義深い大会の成功を愛する者同士である――そのように思っていました。


 Therefore, I rather considered it was more possibly that the rights holders would not exercise their rights immediately, just as the GBA (Green Band Association) and JAL (Japan Air Line Co., Ltd.) did not and are reserving with the "Fireball" video. (We are grateful and respectful to them.).
 Or, even if they did, I expected and had hoped that they would turn a blind eye for a week or so.
  ですので私はむしろ、権利者の皆さんが直 (す) ぐには権利行使をしない可能性の方が高いだろうと考えていました――『ファイアーボール』の動画に対して、GBA(日米グリーンバンド協会)やJAL(日本航空株式会社)の皆さんが権利を留保し続けておられるように。 (それらの皆さんに対し私達は感謝と敬意を表明します)。
  あるいは、もし行使するとしても1週間ほどは見て見ぬふりをしてくれることを予想し、期待していました。


 A week was never long but I thought that it would be enough time at least to reach only the most dedicated brass band and marching fans.
 "Even if it could only live for a week...", with that in mind, we made such a laborious video. This is because we wanted to convey the beauty of and thanks for those who working together in difficult times, in the midst of the pandemic.
  1週間は決して長くはありません、しかし、少なくとも熱心な吹奏楽ファン、マーチングファンにだけ届くのには足りるだろうと思っていました。"たとえ1週間しか生きられないとしても・・・ " そう思いながら、あれほど手間のかかる動画を作りました。 パンデミックの真っ只中、困難な状況の中で力を合わせる人々の素晴らしさと、感謝の気持ちを伝えたかったからです。


  ・  ・  ・  ・  ・  ・


 Anyway, I had never re-read that.
 It was some points from Poo-Cat that prompted me to do so. Poo-Cat, who is the previous administrator of the Pooh Cat Channel, he insinuated to me a kind of what he wrote in the "postscript in 2022" for the text which has reprinted last month.
 とにかく、私はあのテキストを読み直したことはありませんでした。
 そうするきっかけになったのは、Poo-Cat からのいくつかの指摘でした。Poo-Catは、 Pooh Cat チャンネルの先代の管理者なのですが、その彼が私に仄 (ほの) めかしてくれたのです──先月復刻されたあのテキストへの "2022年の追記" として、彼が書いたようなことを。


 More specifically, he asked me about the newly turned out information about the time of the invitations to the band from Taiwan, if I have already understood what it meant. It was late October, i.e., after the band had completed its abroad tour.
  もっと具体的に言えば、彼は、台湾からバンドへの招待の時期に関する新たに判明した情報について、それが何を意味するかを私が既に理解しているかどうかを訊 (たず) ねて来ました。それは10月の後半、つまり、あのバンドが海外公演を終えた後のことでした。


( To be continued / つづく )


written by Pooh Cat 
translated to Japanese by Yu Na' 
(ⓒ2022 Pooh Cat CH & Isle)

*For posting information and updates,
 please visit the home page of the main site or our channel community.
 (投稿情報・更新情報は、親サイトのトップページまたは
  チャンネルのコミュニティーをご確認をください。)
  The Nomadic Republic CatFishBird Isles  ≫≫≫
  Pooh Cat ch. on YouTube         ≫≫≫

- - ‐ - - ‐ - - ‐ - - ‐ - - ‐ - - ‐ - - ‐ - - ‐ - - ‐ - - ‐ - - ‐ - - ‐ - - ‐ - - ‐ - - ‐ - -
#KyotoTachibana #marching #brassband #TheDayYouLoveMe #ElDiaQueMeQuieras #想いの届く日 #京都橘 #吹奏楽部 #マーチング #演奏レビュー #全国大会 #2021 #PoohCat #PooCat #YuNa #ユ・ナ )#####



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?