見出し画像

June 23, 2023: Round the World Ticket, Trouble (3)(世界一周航空券、トラブル(3))

Eventually, I had to leave Colombia without being able to change my ticket. After I moved to the United States, I gave up trying to change my ticket. The airline staff are so reluctant to change my ticket that it is a waste of time to try the change. So I had to buy a new ticket to travel from the East Coast to the West Coast, then to Hawaii and to Japan. It meant that I paid the airfare for the United States to Japan twice. I had not yet received a refund the unused portion of my Round-the-world ticket.
For this business trip, I chose the Round-the-world ticket because the rules allowed me to change my routes. However, in practice, the staff ignored the rules and did not follow my requests. This enraged me so much that I was determined to complain to the airline on the way back to Japan. As soon as I got home, I lodged a strong complaint asking for a refund for the unused portion and compensation for the time I had wasted trying to change the routes. I was sure that the trouble was entirely the airline's fault and I did not do anything wrong with it. So I expected the airline to apologize to me and to give me at least the refund.
But the result was a tragedy. Instead, they refused both. They seemed to admit that it was entirely their fault, but tried to avoid admitting it clearly and continued to refuse them. I repeatedly insisted that it was entirely their fault and had to give me the refund. But they never admitted it clearly and kept on refusing the refund. Eventually, I could not keep on and was compelled to give it up.
The airline was too big for me to fight individually.

 結局、コロンビアでは世界一周航空券を変更できず、同国を去ることになりました。米国に移動後、世界一周航空券の変更はあきらめました。そして、東海岸から西海岸に向かい、ハワイ経由で日本に帰国する航空券を新たに買いました。この結果、米国から日本までの航空運賃を2度支払う羽目になりました。この時点では、世界一周航空券の未使用分の返金を受けていなかったのです。
 ボクが今回の出張で世界一周航空券を使ったのは、ルート変更が可能だったからです。ルート変更が可能な点は、この航空券の規則に明記されています。にもかかわらず、この航空会社のスタッフは、このルールを無視し、ボクの要望を拒否したのです。怒り心頭したボクは、日本に向かう便の中で、この航空会社にクレームすることを決意しました。
 帰宅早々、航空会社に世界一周航空券の未使用分の返金と変更のために要した時間の補償を求めるクレームをしました。今回の件は、航空会社に完全に非があり、ボクに一切の非はないと確信していました。なので、航空会社からの謝罪と少なくとも返金は受けられると思っていました。でも、結果は、悲惨でした。航空会社は、どちらも拒否したのです。自分たちに非があることはわかっているようでしたが、はっきりとは非を認めず、返金も拒否し続けました。ボクも繰り返し、航空会社に非であり、返金するよう主張したのですが、埒があきませんでした。結局、あきらめざるを得ませんでした、
 航空会社は大きすぎて、個人では太刀打ちできませんでした。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?