見出し画像

May 13, 2023: Studying Maths (9), Algebra (4)(数学の勉強(9)、代数 (4))

For the last seven days, I had been studying algebraic fractions and inequalities. The algebraic fractions were a bit difficult for me, but I managed to solve the tests.
But it was the inequalities that were much more difficult than the algebraic fractions, and I had to rack my brain to solve the tests. But when I got the tests for the inequalities right, I was much happier than when I got the algebraic fractions right. Above all, I was very happy to be able to make accurate graphs.

 この10日間は、代数分数の方程式と不等式を勉強しました。代数分数の方程式は難しかったですが、テストはなんとか解けました。
 でも、それよりも難しかったのが不等式でした。不等式のテストを解くのに、頭をひねりました。でも、不等式の問題に正解できたときは、すごくうれしかったです。特に、正確なグラフがかけた時はたまりませんでした。



この記事が参加している募集

数学がすき

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?