見出し画像

February 4, 2024: Being Seen (人に見られる)

A few days ago, I really found that I was always being seen by strangers. When I walked into my usual chiropractic clinic, I caught the eye of a lady who was another patient. She was a stranger to me and I had no memory of having seen her. However, she began to talk to me very friendly. She told me that she knew me because she had often seen me going for a walk. Moreover, I was surprised to see her tell me when and where I walked. Like me, she also had difficulty walking and grew to catch her eye with me as I walked in a strange manner.
She also told me that she saw me in ages and was surprised to see me walk much better. I was glad to hear it but I was appalled to find that I had been seen by her for a long time without realizing it.
A few months ago, when I stopped at a traffic light, a stranger suddenly spoke to me. He told me that he was surprised to see me walking much better than before. He was a master of a coffee shop near my flat and had often seen me passing in front of his shop. Again, I was appalled to see that I had been seen. I had also been told the same thing by other strangers.
I do not know why they cared about me so much. This is probably because very few who cannot walk properly go for a walk almost every day. Another reason might be that I am very tall and am easy to find. I can understand that everyone who sees me walking for the first time tends to look at me. But they do not have to keep caring about me all the time.

数日前、ボクは、知らない人にいつも見られているとつくづく思いました。いつもの整体院に入ったとき、別の患者の女性と目が合いました。ボクからするとまったく見知らぬ女性で、会った記憶もありませんでした。ところが、この女性がとても親しそうに話しかけてきたのです。彼女曰く、ボクが散歩しているのをよく見かけたので、知っているとのことでした。しかも、ボクがいつ、どこを歩いたかを言われたときは驚きました。この女性も、ボクと同じように歩くのに苦労しているようで、ボクが変な歩き方をしているのを見て、目に止まるようになったようです。また、「久しぶりに会ったら、ずいぶん歩き方が良くなっていて驚いた」とも言われました。そう言われたのは嬉しかったのですが、気づかないうちに長い間、彼女に見られていたことが分かり、愕然としました。
数カ月前には、信号で止まっていると、見知らぬ人が突然、話しかけてきました。この人は、ボクが以前よりずっと上手に歩いているのを見て驚いたと言っていました。この方は、ボクのマンションの近くにある喫茶店のマスターで、ボクが店の前を通るのが目に留まっていたようです。これで、自分はまた見られていることを知り愕然としました。また、他の知らない人からも同じことを言われたこともありました。
ボクのことがなぜそれほど気になるのか分かりません。たぶんん、普通に歩けないのに、毎日のように散歩に出かける人が少ないからだと思います。もうひとつの理由は、ボクが背が高く、目につき易いからかもしれません。初めてボクが歩く姿を見た人が、ボクを見るのは分かります。でも、ボクのことをずっと気にし続ける必要はないのではないでしょうか。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?