見出し画像

March 28, 2024: Studying Maths (43), Trigonometry-4 (数学の勉強(43)、三角関数-4)

I have just finished the last round of trigonometry in maths. I am very happy to have completed it. I seem to have grown a little bit better than when I was at school. At school, I could not understand it well. But this time, I managed to do it much better than at school. At school, I was not motivated to try the problems, but this time, I tried and managed to solve them.
I know that I do not always understand trigonometry fully. But it was a good start to keep me motivated. From tomorrow, I will work on another big challenge, exponentials and logarithms.

 三角関数の最終回を終えました。やり切ることができとても嬉しいです。学生時代より少し成長したように思います。学校では、よく理解できませんでした。でも、今回は学校のときよりずっとできるようになりました。学校では、問題に挑戦する意欲も湧きませんでしたが、今回は挑戦して何とか解けるようになりました。
 三角関数を十分に理解しているわけではないことは分かっています。でも、モチベーションを保つにはいいきっかけになりました。明日からは、もう一つの難題、指数と対数に取り組みます。



この記事が参加している募集

数学がすき

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?