見出し画像

September 3, 2022: My Wife (1), Doing Very Well, Reading, In Moderation! (僕の妻(1)、元気もりもり、読書、ほどほどに!)

My wife has stayed home this summer. I was concerned about whether she could overcome the sweltering heat since she had worked at an air-conditioned office for many years. But it was pointless. She is doing very well.
She is now enthralled by reading. She rarely buys books. Instead, she borrows them from a public library. It is within a ten-minute walk. She often visited it to search for books that fascinated her. But it is closed for renovations over a long period.
As a result, we have to go to another library to search for books. But we have to take a ten-minute drive to get there. Thus, I gave up using it, but my wife did not. She often got there by car or bike in the sweltering heat.
I am impressed with her reading. But she goes too far with it. The other day, she got lost in reading so much as to forget to prepare lunch. I was about to miss lunch. I want her to do it in moderation!

今年の夏は妻も家にいました。何年もエアコンの中で仕事して夏を過ごしてきた彼女が、夏を乗り越えられるかと心配しましたが、必要ありませんでした。めちゃめちゃ元気です。
読書に熱中しています。本は、買うのではなく、図書館から借りてきます。面白そうな本を探すために、徒歩10分くらいの所にある図書館に通っていました。
ところがこの図書館が改装で長期にわたって休館することになりました。そのため、車で10分はかかる別の図書館へ行かねばならなくなりました。ボクは、そこまで行くのが面倒なので、図書館の本の利用はあきらめました。でも、妻はあきらめません。暑い中、車か自転車を飛ばして行きます。
妻の読書好きは歓迎ですが、やや度が過ぎるようです。先日は、昼ご飯を作るのを忘れるくらい読み耽っていました。陰で、ボクは、あやうく昼ご飯抜きになるところでした。ほどほどでお願いしたいです。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?