見出し画像

January 22, 2024: Studying Maths (35), Cubics (3次関数)

I have just finished studying cubic in maths. I had never expected to do it in my life. I had been bad at maths since I was in junior high school. And I gave up studying maths when I studied Maths I in high school. So I had never done it and never thought that I would do it in the future. So I am now going into unknown territory. It was very tough to understand and took a lot of my time. But I managed to understand it and solve its questions. I was about to be overwhelmed for a moment, but I managed to overcome it. After this, I am going to study graphs of functions. It must be much more difficult than cubic, but I will try to overcome it and hope to finish algebra and functions as soon as possible.

数学の3次関数の勉強を終えたところです。人生でこれを勉強するとは思いもしませんでした。中学生の頃から数学が苦手で、高校で数学Ⅰを勉強したときに、数学の勉強を諦めました。だから3次関数を勉強したこともなかったし、将来勉強するとは思いもしませんでした。ボクは、今、未知の領域に足を踏み入れています。理解するのがとても難しく、時間がかかりました。でも、なんとか理解し、問題を解くことができました。一瞬、めげそうになりましたが、なんとか乗り越えました。この後、関数のグラフを勉強します。3次関数よりずっと難しいとはおもいますが、克服して、代数と関数を早く終わらせたいです。


この記事が参加している募集

数学がすき

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?