見出し画像

February 9, 2024: Faults in Machines (機械の故障)

In February, we are still having some bad luck. Two machines broke down in the first week of February. One is a vacuum cleaner. It was brought to a sudden halt when my wife was cleaning a room with the cleaner. She tried a lot of things to get it to work again, but no matter what she did with it, it never started. It seemed to end its life as it had been used for about ten years. So she gave it up and chose to buy a brand-new one. She used plenty of time to select the new one. She was surprised to see a wider range of vacuum cleaners than before. While some were very sophisticated but very expensive, the others were less advanced but affordable. She debated which one to choose, but she ended up selecting the one similar to the old one. It was lighter and easier to carry than anything else.
The other one was a massage chair. It also broke down suddenly. I heard a strange sound around the massage balls while I massaged my whole body in the chair. It sounded so loud that I was surprised to have heard it, and one of the balls stopped working. Since then, it never worked again. But other parts have still worked fine. So I will be able to keep using it if I do not mind the ball part not working. But my wife and I were so afraid of using the broken one that we chose not to use it and to dispose of it soon. We were also going not to buy a new massage chair. We no longer need a massage chair which is so big that it takes up a lot of space. Instead, we decided to buy a compact massager because we found a lot of alternatives. They are small but have enough functions to massage my body. Among them, we chose a Doctor-Air massage gun. We are fully satisfied with it.
I hope that the brand-new machines will last for as long as possible.

2月になっても、まだまだ不運が続いています。 2 月の第 1 週に 機械が2 台故障しました。 一つは掃除機です。 妻が掃除機で部屋を掃除しているときに突然止まりました。妻が動かそうと試行錯誤しましたが、まったく駄目でした。 10年ほど使っていたので寿命のようです。 そのため、妻は諦め、新商品を買うことにしました。 時間をかけてたっぷり検討しました。掃除機も、以前に比べると多種多様で驚きました。 高機能で高価なものもあれば、それほど機能はないけど手頃な値段のものもありました。 どれを選ぶか悩んだ結果、最終的に古いものに似ているものを選びました。 何より軽くて持ち運びが楽だったからです。
もう一つはマッサージチェアです。 これも突然壊れました。 椅子に座って全身をマッサージしていると、もみ玉のあたりから異音が聞こえました。 びっくりするほど大きな音がして、もみ玉の1つが動かなくなりました。 それ以来、この部分が動かなくなりました。 他の部分はまだ正常に動いたので、ボール部分が動かないことを気にしなければ使い続けられると思います。 でも、壊れたものを使うのが怖かったので、使用せず、すぐに処分することにしました。 新しいマッサージチェアも買わないことにしました。 大きくて場所を取るマッサージチェアはもう必要ありません。 代わりになるものがたくさんあったので、コンパクトなものを購入することにしました。 小さいですが、体をマッサージするには十分です。 その中で選んだのがドクターエアーマッサージガンです。 十分に満足しております。
新品の機械ができるだけ長持ちしてくれることを願っています。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?