November 25, 2023: Iceland (アイスランド)

I have just heard that a volcano in Iceland is expected to erupt soon and the residents in Reykjavik are leaving their town. That reminded me that I had been to the country once. It was about 20 years ago that I went there. It was not a business but an incentive trip. It was very enjoyable and I found the country to be of great nature.
I flew from London to Reykjavik and it took longer than I expected, about 3 hours. As soon we arrived there, we went to see something that I do not remember and then went to our hotel. The next day, we went to see the Dettifoss waterfall which really impressed me. It was the first time I had seen such a big and beautiful waterfall and I have never seen another one like that since. In Japan, I have been to Nikko to see the Kegon waterfall. It was not bad but not as big and impressive as the Dettifoss waterfall.
  On the third day, we went rafting on a river. For a while after we started, the river was slow. But it got more and more rapid. And we played against other boats with water guns. Then, I became the target of other boats and got thoughtfully soaked. I told them at the time that I would never forget it forever. And I still remember it very well.
Then, we went to dinner to enjoy a lot of seafood. I enjoyed them very much and the best was the red caviar. It was very fresh and had no fishy smell at all. It tasted so good that I ate it a lot. It was and still is the best one I have ever had.
On the last day, we went to a geothermal spa, Blue Lagoon, in a large open field. I relaxed and enjoyed it a lot. And then, we flew back to London.
Overall, it was a great and very enjoyable trip for me and I loved the country. In particular, I liked the fact that I could stay in one hotel for the whole trip and did not have to change.

 アイスランドでは、火山が間もなく噴火するので、レイキャビクの住民が町を離れていると聞きました。それを聞いて、かつてこの国に行ったことを思い出しました。20年ほど前のことです。仕事ではなく、慰安旅行でした。とても楽しかったです。また、自然が豊かな国だと感じました。
 ロンドンからレイキャビクまで飛行機で行ったのですが、フライト時間は3時間で、思ったより時間がかかりました。到着すると何かを見に行ったのですが、よく覚えていません。それからホテルに入りました。翌日はデッティフォスの滝を見に行きました。あんなに大きくて美しい滝を見たのは初めてでした。日本では日光の華厳の滝を見たことがあります。悪くはないですが、デティフォスの滝ほど大きく印象的ではありませんでした。
  三日目は、川でラフティングをしました。スタートしてからしばらくの間は、川の流れは緩やかでしたが、だんだん急になってきました。そして水鉄砲で他のボートと対戦しました。そしたら、ボクが他のボートの標的になり、ずぶ濡れになりました。その時、彼らに「一生忘れないよ」と言ったのですが、今でもよく覚えています。
 それから夕食に行き、たくさんのシーフードを楽みました。その中でも、一番おいしかったのがイクラでした。とても新鮮で、生臭さがまったくありませんでした。あまりにおいしいので、山のように食べました。今まで食べた中で最高のイクラでした。
 最終日には、広大な原野にある地熱温泉、ブルーラグーンに行きました。リラックスでき、とても楽しかったです。そして飛行機でロンドンに戻りました。
 全体的に、とても素晴らしく、楽しい旅でした。また、この国が大好きになりました。特に、旅行中ずっと1つのホテルに泊まることができ、ホテルを変える必要がなかったのがよかったです。


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?