見出し画像

October 5, 2022: My Daughter and Son-in-Law, Visit Home (2), Wine Opener (2) (娘夫婦、帰省(2)、ワインのコルク抜き(2))

First, I rushed into a discount off-license. I expected it to have wine openers as a store selling wines. But I was brusquely told that it had no openers. So, I rushed to another off-license. But neither did it. Then, I went to a supermarket and could find a wine opener. It was not what I wanted, but I bought it since it is better than nothing. When I returned home, it had already been one hour since I left my house.
When I opened the front door, I was glad to hear my daughter and son-in-law talking with my wife. But the joy did not last long. I found them having the rose wine with relish. It greatly astonished and stunned me.
While I was visiting stores to find a wine opener, she retried the wine opener with a strange shape and managed to pull out the cork. She protested that she had dialled my mobile phone but had no reply. Further, my daughter told me to consider it part of the walking exercise.
Their words irritated me for a moment, but I managed to control and forget them at once. After that, I enjoyed the lunch with my daughter, her husband and my wife. It was a great time.

酒屋ならオープナーを売っているはずと考え、近所の酒屋を2件訪ねましたが、オープナーは扱っていないとけんもほろろに扱われ退散しました。その後に行ったスーパーマーケットは扱っていたのですが、期待とは全く別物でした。ないよりましかと思い、買って帰りました。家に着いたときは、1時間が経過していました。ドアーを開けると、娘夫婦の靴があったので嬉しかったのですが、それもつかの間でした。リビングに入ると、ワインが開いていて、3人でおいしそうに飲んでいました。びっくりすると同時に唖然としました。
妻曰く、形状が変なオープナーに再挑戦したところ開いたそうです。開いたことを携帯に連絡しけど、返事がなかったと言い張ります。娘は、ウオーキングの一環と思えばいいなどいいます。
一瞬、いっらっとしましたが、すぐに抑えて忘れました。その後は、娘夫婦と妻とランチを楽しみました。本当に楽しいひとときでした。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?