見出し画像

March 15, 2023: Studying Maths (4), Rounding Numbers, Standard Form(数学の勉強 (5)、四捨五入、標準形)

https://note.com/challeentre20/m/m057314647fdc

Last week, I worked on rounding numbers and standard forms. I needed time to understand the standard form since I had never learnt it at school. I also worked on bounds. I had difficulty understanding them as with standard forms. As I could not understand it only from the textbook, I learnt it on the internet and managed to understand it. I will work on sets next week.

 今回は、四捨五入と標準形を勉強しました。標準形は、学校で学んだことがなかったので、標準形とは何かを理解するのに時間がかかりました。また、「Bounds」も勉強しました。こちらも標準形と同様、Boundsとは何かを理解するのに苦労しました。テキストの説明だけでは理解できず、ネットを調べて、なんとか理解できました。次は、集合です。


この記事が参加している募集

数学がすき

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?