見出し画像

【歌詞和訳】Dream Portraits / THAMA

2021年9月にリリースされたTHAMAのフルアルバム『DON'T DIE COLORS』に収録されている「Dream Portraits」を日本語に訳してみました。

作詞: THAMA
作曲: THAMA, SOLE
編曲: THAMA

there's a portrait of lotta dreams in my mind
心の中にたくさんの夢の肖像画がある
I bet you wonder why there's lotta them
なぜこんなにたくさんあるのか不思議に思うだろう
a lot of dreams
なぜたくさんの夢があるのか
talkin' to wildlives
野生の動物とも話している
but ain't nothing to worry about
でも心配することはない
so bring it on, bring it on
準備はできているから


I love those memories till now
今もあの思い出が大好きだ
you could've been my last one
君は最後の愛になれるはずだった
but I don't know, I just lost you
でもなぜか分からないけど、君を失ってしまった
oh lost you
君は私の元に戻ってこなかった
and I wish you the best
そして今は君の幸せを願っている


I love those memories till now
今もあの思い出が大切だ
you could've been my last one
君は最後の愛になれるはずだった
but I don't know, I just lost you
でもなぜか分からないけど、君を失ってしまった
in my dreams
夢の中で
and I'm makin' a portrait of it
そして私はその肖像画を描いている


when I lost, when I lost you
君を見失ったとき
I kept the memories in my mind
思い出を心の中にしまっておいた
and it feels as if I had a dream
夢を見ていたような気分だ
believe what I would say on the day
私の言うことを信じて
we get to see each other in dream portrait
夢の肖像画で会える日に

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?