見出し画像

Farmer's Support Vol 9. 2024

Today, I made ridges for a public lecture. We are going to sow maize seeds.
今日は、市民講座のための畝を作りました。トウモロコシの種を植える予定。


We spread cattle manure and a fertiliser called 8-8-8-8 over the entire area.
牛糞たい肥と8-8-8を全体に撒きます。


cattle manure

Once ploughed, the rows are measured and roped off to make 70 cm ridges. I learnt how to string the rope to the pole today.
一旦耕運機をかけて、70cm畝を作るために、測って、ロープを掛けました。今日は、師匠に、ロープをポールへの張り方を教えていただきました。2つループを作って、重ねてポールにかけます。

Tiller

The soil is heaped along the ropes to form ridges.
土をロープに沿って盛って畝を作りました。

mulching sheets

We covered mulching sheets on the ridges. We will plant three seeds for one big hole next week.
マルチングシートをひきました。1つの穴に3つの種を植えるそうです。本来ならシートをしたらすぐに種まきをするのがベストのようですが….。ここがボランティアワークの難しいところ。今日は切り上げました。