見出し画像

Edible Garden Diary - End of Experiment

I found a lot of side buds on it, but pulled it out ruthlessly.
ブロッコリーの実験終わり。今日、ヘッダーの写真の通り、ブロッコリの脇目を摘み、まだまだ小さなかわいらしいわき目もありましたが、無慈悲に抜き去りました。

Good bye broccoli


boiled rape blossoms

Today's lunch menu includes soup with broccoli and prawn dumplings and boiled rape blossoms.
今日は、家族がくるので、普段のランチより少し強化して、エビ団子とブロッコリーのスープと、菜の花のおひたしです。

I planted mugwort because I wanted to eat it but I have never eaten the mugwort in my garden. This time I will pick them for a regular meal. I hear it is also good with sesame paste, for example.
ヨモギを食べたくて植えたんですが、ヨモギ団子をタイミングよく作ることができなくて、いまだに一度も自分の家のヨモギを食べたことがありません。胡麻ドレッシングなどでもおいしいそうなので、今度はトライしてみようと思いました。(近所の蓬を昔は祖母とつんで食べてましたが、最近は犬の糞尿にまみれて層で食べるのがはばかられて、わざわざ庭に植えたのでした)

Ajuga flower buds are also opening.
ローズマリー、ブルーベリーに加えて、アジュガのつぼみも開き始めて、心地よいです。だいぶ、エキナセアも芽をだしてきました。

Ajuga

Echinacea has also sprouted.
宿根草であるエキナセアも無事芽を出しました。本当はハーブティにしようと思ったんですけど….。観賞用とハーブ用で種類が異なるということを知り、家の子たちがどちらかわからず、まだ根をほりだしたことはありません。


Echinacea