見出し画像

Save This World - 和訳

はじめに

初出はファンタシースターユニバース(PSU)かな? シンプルながら良い歌だと思う。マイルで流していたフレンドも多かった。

歌詞と訳

Who said we are lost again
誰が言ったの この寂しい世界で
In this lonely world?
私たちが一人ぼっちだなんて
I say we can start again
私たちはまた出発するのよ
We're on the same ship
同じ船に乗る仲間として
It's called Starship Earth
この宇宙船地球号にね

It is not too late
まだ遅くないわ
It's our home, so
ここは私たちの故郷なのよ
Don't say that it's (a) fate
これも運命なんて思わないで
We must not give up
諦めては絶対にダメ
To build our future
未来を築くために
On our dreams
私たちの夢のために

We will never lie down and die
伏して死ぬことなどしないわ
But we'll find a way to survive
生き残る道を見つけるの
We all have somebody we love
私たち皆に愛する誰かがいて
We know that's why we're here
だから私たちはここにいるのよ

We battle for freedom
自由のために戦うの
It is a battle against the dark
闇との戦いよ
I have my dreams
私には夢があるの
You know I'm not afraid of bleeding
血を流すのも厭わない
It is the time!
今がその時よ!

We battle for tomorrow
明日のために戦うの
It is a battle against time
時間との戦いよ
And we can do miracles
きっと奇跡を起こせるから
So take my hand
私の手を取ってよ
We need to save this world
この世界を守らないと

It was a hard time
つらい時期だったわ
So many tears, and
多くの涙が流れ
Some died for nothing
何人かは無為に死んだ
To give up is not a choice
諦める選択肢はない
It's a fight we have to win
勝利する他はないのだから

I cannot live without faith
信念なしでは生きていけない
Even if I am faced with death
たとえ死が目前に迫っても
We all have somebody we love
私たち皆に愛する誰かがいて
We know that's why we're here
だから私たちはここにいるのよ

We battle for freedom
自由のために戦うの
It is a battle against the dark
闇との戦いよ
We all have dreams
私たち皆に夢があって
And each of them is to be realized
そのすべてを実現する
It is the time!
今がその時よ!

We battle for tomorrow
明日のために戦うの
It is a battle against time
時間との戦いよ
Too many tears have been shed
あまりに多くの涙が
With the same fear
同じ恐怖のために流された
We need to save this world
この世界を守らないと

We will never lie down and die
伏して死ぬことなどしないわ
But we'll find a way to survive
生き残る道を見つけるの
We all have somebody we love
私たち皆に愛する誰かがいて
We know that's why we're here
だから私たちはここにいるのよ

We battle for freedom
自由のために戦うの
It is a battle against the dark
闇との戦いよ
I have my dreams
私には夢があるの
You know I'm not afraid of bleeding
血を流すのも厭わない
It is the time!
今がその時よ!

We battle for tomorrow
明日のために戦うの
It is a battle against time
時間との戦いよ
And we can do miracles
きっと奇跡を起こせるから
So take my hand
私の手を取ってよ
We need to save this world
この世界を守らないと

終わりに

今まで作った和訳の中で一番簡単だったと思う。10分も掛からなかった。
毎回こんな気軽さだったらよいのに。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?