見出し画像

With You(PSUエンディング) - 和訳

はじめに

PSUのエンディング曲。For Brighter Dayとの立ち位置の違いは分からないが、改めて聴いてみるととてもよい曲だと思う。

歌詞と訳

Standing still, I look to the sky
立ち尽くして 空を見つめる
I want to see your tomorrow
あなたと同じ明日を見たいから
Let my soul stay in your heart
せめて私を あなたの心の中に居させてよ
If our destiny comes to ruin
二人の運命が終わってしまうなら

Life is given from the heavens
命は天より与えられ
We still see how small we are
今なお私たちはちっぽけで
The stream of time
時の流れの
Some petals in the wind
風に舞う花の
I hear them sing in my ear
歌声が聴こえるの
Their sweetest songs ease my mind
歌は私の心を安らげて
I am with you, always with you
あなたと一緒に いつも一緒にいるよ
Even when you forget to smile
たとえあなたが微笑みを忘れても
The words I say, keep them in your heart
私が言ったことを きっと忘れないでね
Forever and ever, I'm yours
永遠にずっと 私はあなたのもの

With some tears
涙とともに
I do love you with no fear
あなたを愛するわ 少しの恐れもなく
I am so warm from the day spent with you
あなたと過ごした日々が 心を暖かくする

In this world, busy world
この慌ただしい世界の中で
We may lose our smiling faces
私たちは笑顔を無くしてしまったみたい
No hope but fear
希望はなく恐怖が
That's what I had at that time
かつて私の中にあった
It is you that encouraged me
勇気をくれたのはあなたなの
Now I believe in our future
今は私たちの未来を信じるよ
I am with you forever
永遠にあなたと共にいるよ
Even if you're lost in the world
たとえこの世界で離れ離れになっても
I look back on the days spent with you
あなたと過ごした日々を振り返るよ
What I say is I will be with you
つまりね これからもあなたと一緒にいるの

I tell you
いいこと?
Now I've found my strength
今は私の中にある強さを知ったから
That is the gift of your love
それがあなたの愛の贈り物なの
Your love
あなたの愛のね

終わりに

愛が重たくて良いですよね。
ファンタシースターでこの重さということはつまり、この歌はヒロイン視点なのだろう。PSO2のマトイちゃんの歌も超重いし。好き。
日本語だと多少マイルドですけどね。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?