見出し画像

あれから11年、僕らに希望はあるか

Eleven years have passed since the Great East Japan Earthquake.

Around 20,000 people have been killed or are missing as a result of the earthquake and tsunami, and nearly 40,000 people are still forced to live in evacuation centres.

We lost everything and were in grief. But we still had hope for the future.

In Japan, the Earthquake triggered the start of impact investment and encouraged the passage of the Dormant Accounts Utilisation Act that we learnt from the UK.

Impact investing may not have an immediate effect. But we believe that even in desperate times, we can help people in need in the long term without losing hope.

あの日から11年が経った。

あの日の僕らは、不安や悲しみに包まれていた。
今日の僕らのように。

世界が一日で変わってしまった。

しかし、絶望の中に希望を見出す人もいた。

311は日本にプロボノやインパクト投資が広がる契機となった。

パンデミックや昨今の国際情勢は僕らにまた新しい問いを投げかけている。
人間がいかに弱い生きものであるかを示している。
僕らは今何を想い、考え、行動するのか。

僕らに希望はあるか。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?