【和訳】 the grudge - Olivia Rodrigo


i have nightmares each week about that friday in may
あの5月の金曜日のことを毎週悪夢で見てしまう

one phone call from you
あなたからの一本の電話

and my entire world was changed
そして私の世界の全ては変わった

trust that you betrayed
あなたが裏切った信頼

confusion that still lingers
未だに残っている戸惑い

you took everything i loved and crushed it in between your fingers
あなたは私が愛してた全てを奪って、指の間で潰したの

and i doubt you ever think about the damage that you did but i
与えてきた損害をあなたが考えた事があるなんて思えない だけど私は

hold onto every detail like my life depends on it
自分の人生が掛かってるかのように些細な細部にしがみ付いてる

my undying love
私の不滅の愛

now i hold it like a grudge
今はそれを恨みのように抱えている

and i hear your voice every time i think i’m not enough
私はダメなんだと思うたび、あなたの声が聞こえる

and i try to be tough,
強くなろうとしてる

but i wanna scream
でも叫びたくなる

how could anybody do the things you did so easily
どうしたらあんな酷い仕打ちを、いとも簡単に出来るの?

and i say i don’t care
そして私は気にしてないと言う

i say that i’m fine
私は大丈夫って言うの

but you know i can’t let it go
でも分かるでしょ、忘れられてない

i’ve tried, i’ve tried, i’ve tried for so long
頑張ってきたの 長い間

it takes strength to forgive
許す為には強さが必要

but i don’t feel strong
だけど自分が強いとは思えない

the arguments that i have won against you in my head
頭の中であなたとの口喧嘩に勝っていく

in the shower, in the car, and in the mirror before bed
シャワー中も、車の中でも、眠る前に鏡の中でも

i’m so tough when i’m alone
1人の時の私ってすごく強いの

and i make you feel so guilty
あなたに沢山の罪悪感を感じさせてる

and i fantasize about a time you’re a little fucking sorry
そして申し訳ないと少しでも思っている、あなたの姿を想像してる

and i try to understand why you would do this all to me
そして何であなたが私にこんな事したのかを理解しようとする

you must be insecure, you must be so unhappy
あなたは不安で、すごく不幸な人なのね

and i know in my heart hurt people hurt people
心の中では分かってる 傷付いた人間は人を傷付ける

and we both drew blood,
そうして私たち2人とも血を流した

but man those cuts were never equal
でもその傷って絶対に平等なものでは無かったよね

and i try to be tough,
強くなろうとしてる

but i wanna scream
でも叫びたくなる

how could anybody do the things you did so easily
どうしたらあんな酷い仕打ちを、いとも簡単に出来るの?

and i say i don’t care
そして私は気にしてないと言う

i say that i’m fine
私は大丈夫って言うの

but you know i can’t let it go
でも分かるでしょ、忘れられてない

i’ve tried, i’ve tried, i’ve tried for so long
頑張ってきたの 長い間

it takes strength to forgive
許す為には強さが必要

but i don’t feel strong
だけど自分が強いとは思えない

ooh, do you think i deserved it all?
私には当然の報いだって思ってるの?

ooh, your flowers filled with vitriol?
あなたは花束に硫酸でも仕込んでたの?

you built me up to watch me fall
堕ちる私を見たくて褒めて持ち上げてたのね

you have everything
あなたは全部持ってるじゃない

and you still want more
なのにまだ、もっと欲しいなんて

i try to be tough
強くなろうとしてる

i try to be mean
意地悪になろうとしてる

but even after all this, you’re still everything to me
こんな事の後だって、未だにあなたは私の全てなの

and i know you don’t care
あなたは気にしてないって知ってる

i guess that that’s fine
それで良いんだと思う

but you know i can’t let it go
でも分かるでしょ、忘れられてない

i’ve tried, i’ve tried, i’ve tried for so long
私は頑張ってきたの 長い間

it takes strength to forgive
許す為には強さが必要

but
でも

i’m not quite sure i’m there
自分がそこにいるとは思えない

yet
まだ

it takes strength to forgive
許す為には強さが必要

but
だけど


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?