見出し画像

使徒的・預言的啓示「私たちの人生において神のみこころを成し遂げるためには!」ゲヤス•ローレンス

親愛なる感謝にあふれる聖徒の皆様!

私たちはイスラエルでいま起こっている戦争について聞いていますが、イスラエルとイスラエルを取り巻く国々について、聖書には様々な預言や約束があることを覚えましょう。

私たちに語られている預言によって、私たちは立派な戦いを戦い抜くようにと教えられています(1テモテ1:18)。
今年は神のみこころに従うことによって、神の約束を見るために私たちが戦う年なのです。

パウロは、「広き門、効果的な働きをもたらす門が私のために開かれていますが、反対者も大勢います(KJV訳)」と書きました (1コリント16:9。新改訳第3版「働きのための広い門が私のために開かれており、反対者も大ぜい いるからです」。新改訳2017年版「実り多い働きをもたらす門が私のために広く開かれていますが、反対者も大勢いるからです」)。

天は神のものであるが、地は神が人に与えられたということを私たちは理解しなければなりません(詩115:16)。
神は地を、人にお与えになりました!
そこで、私たちは地上における神のみこころを成し遂げるために、神と共に働く術を学ばなければなりません。

では、私たちはどのようにして神のみこころを成し遂げるのでしょう?

1. 神はご自身の栄光で私たちを満たしたいと願っておられます(エペソ5:18)

- 神はご自身の聖霊で私たちを満たしたいと願っておられます。
すべての信者に聖霊が内在されていますが、すべての信者が聖霊で満たされているとは限りません。

- 聖霊は私たちのうちにおられ、聖霊は私たちから決して離れません。
地上で神のみこころを成すために聖霊は私たちを導き、率いてくださいます。

- 聖霊は、父なる神のみこころとイエスのみこころだけを成さいます!

2. 神は私たちに語りたいと願っておられます(ローマ8:14)。

- 私たちは神の御霊によって導かれ得ます。私たちが自分の心に注意を向けるにしたがい、私たちを導いてくださるということを私たちは神に信頼を置くことができます。

- 神の御霊は私たちに、やがて起ころうとすることを示してくださいます(ヨハネ16:13。新改訳第3版「やがて起ころうとしていることをあなたがたに示すからです」。新改訳2017年版「これから起こることをあなたがたに伝えてくださいます」)。
聖霊が、預言の霊であられるということを覚えましょう。聖霊は私たちに、未来を見せてくださいます!

- 私たちがビジョンを持っていないのなら、私たちは自分が受けるべき祝福の増加を見ることはできません。
ビジョンは私たちを、正しい方向へと動くように助けます。

3. 神は私たちに、ご自身が語ることに従って欲しいと願っておられます(申命記28:1〜14)。

- 聖書によって知られる神のみこころに対する従順は、非常に重要です。従順は、神の祝福を受ける鍵であるのです。
神の祝福こそが、この地上の呪いの数々から私たちを遠ざけるものなのです。

- 聖霊の導きに対する従順は、私たちを神の様々な祝福の中へと誘います。

- 聖霊は 祈りにおいて、聖書の学びにおいて、他の人々への伝道において、私たちの経済において、また私たちがどのように食べ物を食べるかにおいてでさえも、私たちを導きたいと願っておられるのです!  
聖霊は私たちのことを一番知っておられます!

今年、主とその御声を聞き、従いましょう。
神は私たちを、豊かさと祝福へと導いてくださるからです!

イエスに従うためにすべてを捧げる!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-How to accomplish the will of God in our lives!

Dear thankful saints!

As we have heard of the war in Israel, let us remember that there are promises and prophecies in the Bible about Israel and the nations around Israel.

We are told to war a good warfare by the prophecies that have been spoken over us (1 Tim.1:18).

This is the year that we war for the promises of God by obeying the will of God. Paul said, “For a great door and effectual door has opened unto me, but there are many adversaries” (1 Cor.16:9).

We must understand that Heaven belongs to God, but the earth God has given to humans (Ps.115:16). God gave the earth to people!

So we must learn how to work with God to accomplish His will on the earth. How do we accomplish God’s will?

1. God wants to fill us with His Glory (Eph.5:18)

- God wants to fill us with His Holy Spirit. Every believer has the Holy Spirit but not everyone is filled with the Holy Spirit.

- The Holy Spirit is in us and will never leave us. The Holy Spirit guides us and leads us to do the will of God on the earth.

- The Holy Spirit only does the will of God the Father and the will of Jesus!

2. God wants to speak to us (Romans6:14)

- We can be led by the Spirit of God. We can trust God to lead us as we pay attention to our hearts.

- The Spirit of God shows us things to come (John 16:13). Remember that the Holy Spirit is the Spirit of prophecy. He shows us the future!

- When we do not have vision, we do not increase in our blessings. Vision helps us to move in the right direction.

3. God wants us to obey what He says (Dt.28:1-14)

- Obedience to the known will of God is very important. It is the key to the blessings of God. The blessing of God is what keeps us away from the curses on this earth.

- Obedience to the leading of the Holy Spirit brings us into the blessings of God.

- The Holy Spirit wants to lead us in prayer, in study of the Bible, in witnessing to others, in our finances and even in how we eat! The Holy Spirit knows us the best!

Let us this year listen and obey the Lord and His voice.
God will lead us into abundance and blessings!

Giving all to obey Jesus!
apostle Gaius Lawrence


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?