見出し画像

[和訳] Closer - Nine Inch Nails

「The Downward Spiral」(1994)より、NINの代表曲でもある#5 「Closer」を和訳します

Closer

Written by Trent Reznor

You let me violate you
You let me desecrate you
You let me penetrate you
You let me complicate you

お前は俺に汚させる
お前は俺に冒涜させる
お前は俺に挿れさせる
お前は俺に掻き乱させる

Help me I broke apart my insides
Help me I've got no soul to sell
Help me the only thing that works for me
Help me get away from myself

助けて 俺は崩壊してしまった
助けて 売る魂もない
助けて それしかもう効かない
助けて 自分自身から解放してくれ

I wanna fuck you like an animal
I wanna feel you from the inside
I wanna fuck you like an animal
My whole existence is flawed
You get me closer to God

俺はお前を獣みたいに犯したい
俺はお前を中から感じたい
俺はお前を野獣の如く犯したい
俺の存在そのものが欠陥なんだ
お前は俺を神にしてくれる

You can have my isolation
You can have the hate that it brings
You can have my absence of faith
You can have my everything

俺の孤独を味わうが良い
齎される憎悪を味わうが良い
俺の不信感を味わうが良い
俺の全てを味わうが良い

Help me tear down my reason
Help me it's your sex I can smell
Help me you make me perfect
Help me become somebody else

助けて 俺の理性を引き裂いてくれ
助けて お前とのセックスしか感じられない
助けて お前がいなければ不完全なんだ
助けて 別の存在にならせてくれ

I wanna fuck you like an animal
I wanna feel you from the inside
I wanna fuck you like an animal
My whole existence is flawed
You get me closer to God

俺はお前を獣みたいに犯したい
俺はお前を中から感じたい
俺はお前を野獣の如く犯したい
俺の存在そのものが欠陥なんだ
お前は俺を神にしてくれる

Through every forest, above the trees
Within my stomach, scraped off my knees
I drink the honey inside your hive
You are the reason I stay alive

森を掻き分け 木々の上
腹の中で 跪きながら
お前の巣にある蜜を吸う
お前こそが俺の生きていく理由

(新作の公開が待たれているエヴァンゲリオンでも描かれている通り)
他者の存在を自分の中でどう受け入れるかというのは人生のテーマの1つでしょう。この曲は、"他者を渇望する自己"をとても直接的な表現で描いています。
(心身ともに)自分を理解し、受け入れてくれる他人は、正に救世主の様に思えます。特に自分自身について否定的に捉えている人にとっては、その存在無しでは生きていけないほどに。

しかし、悲しい事に人間は、自分が他者を完全に理解は出来ない様に、自分が完全に理解されることもありません。簡単な様で難しいこの事実を上手く受け入れられない主人公は、“Piggy”にある様な他者を排斥したい感情との間で苦しんでいくのです。

ニューウェーブの影響が強いデジタルなビートと、破滅的・享楽的な世界観がマッチした、このアルバムのハイライトの1つでもある曲です。

非常に前衛的なMVは以下から


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?