見出し画像

「同窓会って」

久しぶりに会う面影たち
そう、それは昔多くを過ごした友

東京は今日も眠らず

33年はそれぞれに散らばって
解けない糸みたいに
広い世界で、どこか砕けた

同窓会だった

深夜24時を越えた空白 でもそれでは埋まら時間ずっと同級生がくどい話してるそっくりにできた友人 見当つかずの場当たり声だけ変わらず

僕もいつか そんなふうに誰かに言われるのかな
目も見えないくらい生きてるだけなのに

友よ

僕だって涙する
自分にイライラする
理不尽な感情もある
いまだに僕自身を探したりする
きっとみんなもそうなんだろう

先生、あの時の授業を覚えていますか
同級生たちよ、僕もその仲間でいいですか

同級生を見て
僕は何を感じる
君は何を想う
散らばった幸福

気付けばそこに

誰かのために生きてみたいな
こんな僕でも
そんな気になったりする

照明

一人ひとり去っていく東京という街
だからこそ 誰かに間違われないよう
誰かに答えてもらうように
手にした幸せを忘れず
本当に 諦めない僕でありたい

夜は更けて

"Alumni reunion" * * Faces we meet after a long time Yes, that's a friend I spent a lot of time with a long time ago.

もう朝を待つだけ

The 33 years were scattered in different places. Like a thread that can't be unraveled In this wide world, something has broken Blank space beyond midnight But that's not enough time My classmates keep talking about boring things.

もう会は終わる

A friend who looks just like me Random situation with no clue Only the voice remains the same Me too someday I wonder if someone would say something like that I'm just living so much that I can't even see I cry too get irritated with myself There are also irrational feelings I'm still looking for myself Teacher, do you remember that lesson?

夏が終わっていく

Classmates, can I be one of them too?

一人ひとり去っていく

look at classmates what do i feel what do you think scattered happiness I want to live for someone Even like me I feel like that Living in Tokyo, where everyone is leaving one by one That's why Don't be mistaken by someone ask someone to answer Don't forget the happiness you have Really I want to be the person who never gives up

今日が終わって

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?