見出し画像

【和訳】The Family - BROCKHAMPTON

The Familyの13曲目、The Familyです。
アルバムと同名の曲です。

イントロではKevin Abstractが酒を飲みながらグループの愚痴を零しています。バース1の後半部分でも怒りの混じった歌い方が見受けられ、まるで酒の勢いに任せて我を見失ったかのような印象です。

[Intro: Kevin Abstract]


Motherfuckers be sayin'
クソ野郎共は言うだろ

"Say this, but don't— don't say it like that though
Say it this way
'Cause you gotta think about all of us, represent all of—"

"言い方とかさ、そんな風に言わなくてもいいだろ
お前は俺ら全員について考えるべきで、皆んなの代表─"

Motherfuckers be—
クソ野郎共は─

Motherfuckers meanin' niggas I came up with
クソ野郎ってのは俺が一緒に歩んできた奴らだよ

Motherfuckers meanin' myse—
クソ野郎ってのは俺自身─

[Chorus: Nick Velez]


I know I should've called you sober
シラフで電話をかけるべきだったんだ

'Cause I'm right back on my own
だって俺も元通りなんだから

Devil on my shoulder laughin'
俺の肩に乗った悪魔が笑って

Sayin', "Kevin, don't forget you're alone"
こう言うんだ、"Kevin、お前は孤独ってことを忘れるなよ"

[Interlude: Kevin Abstract]


Y'all know what it's like, y'all got families
お前らにも家族がいるし、どんな感じか分かるだろ

But it's so different from my family from Texas
けどテキサスの家族とは別物だよ

I know what it's like, but it's so different
分かっちゃいるけど、全くの別物なんだ

[Verse 1: Kevin Abstract]


Merlyn saw the "SUGAR" video, asked if I sold my soul to the dеvil
"SUGAR"のビデオをMerlynが見たとき、悪魔に魂を売ったのかって聞かれたよ
*Merlyn = BROCKHAMPTONのメンバー。
*"SUGAR" = アルバム"GINGER"に収録されている彼らを代表するヒット曲。オリジナルのMVではエイリアンが男を射殺したり、炎の中歌うメンバーの後ろで悪魔が踊っていたりと過激な表現が多く、悪魔崇拝を助長しているとの声もあったため、あとから別バージョンのMVが投稿された。

In some ways I guess I did becausе my mama still livin' in the ghetto
ある意味ではそうなのかも、俺の母さんはまだゲットーに住んでるしな

But any extra signs, yo, yo, that was not on purpose
けど他のサインとかは意図しちゃいないんだぜ

But I get it, 'cause it gets dark whenever Hollywood opens the curtain
Hollywoodがカーテンを開ければ暗闇に包まれるんだ
*前述のオリジナルMVはKevin Abstractが監督を努めていた。ハリウッド側から「暗いテーマで作ってくれ」と指示を受けていたとも述べている。

I was way less vanilla when I was still a Texas nigga
俺がテキサスにいた時、俺はつまんない奴じゃなかった

I was way more Christian when I was still a Mormon nigga
俺がモルモン教徒だった時、どっちかと言えばキリスト教徒だった

I was a hungrier artist when Postmates ain't deliver to our house in Laurel Canyon
住んでいたLaurel Canyonの家にPostmatesが来てくれなかった時の俺は今よりハングリーな奴だった
*Postmates = 料理宅配サービス。

In a mansion with some niggas I can't stand, man
気に食わない奴らと同じマンションに居たよ

But I gotta hold it down for my new fam, man
けど新しい家族のためにやるのさ

I gotta hold it down and hold my stance, man
俺の立場を守るためにもやるのさ

God, bring me a different band, man
神様、俺を別のバンドに入れてくれよ

As the checks grew, it became harder to leave
稼ぎが増えるにつれて、抜けづらくなってきた

Everybody got an ego now, imagine bein' me
今は皆んな自己中になったけど、俺の立場になってみろよ

Competition started off so healthy
お互いに競い合ったりしてさ

'Til one day I looked up like, "Damn, you almost better than me"
ある日俺は見上げてこう言うだろう、"おい、俺なんてほぼ超えちまったな"

I don't feel guilty for wakin' you up when you sleep
お前が寝てる時に起こしても俺は何とも思わない

I don't feel guilty from cuttin' your verse from this beat
お前のバースを削っても俺は何とも思わない

I don't feel guilty for heat you caught from my tweets
お前が俺のツイートに怒ったとしても何とも思わない

Dead projects I teased from my lack of empathy
空気が読めないからボツの作品も出したがる
*配信中止となったアルバム"PUPPY"について。2021年には「バンドの解散までに公開するべきだ」とツイートしているが、ついに公開はされなかった。

I feel free when I drink, you don't know shit about me
飲んでる時は自由になれる、俺の事なんて知らないくせによ

Y'all don't know shit about me, y'all don't know shit about me
お前らに俺の何がわかる、お前らに何がわかるんだよ

Quit talkin' sh—
黙れよク─

[Chorus: Nick Velez]


I know I should've called you sober
シラフで電話をかけるべきだったんだ

'Cause I'm right back on my own
だって俺も元通りなんだから

Devil on my shoulder laughin'
俺の肩に乗った悪魔が笑って

Sayin', "Kevin, don't forget you're alone"
こう言うんだ、"Kevin、お前は孤独ってことを忘れるなよ"

[Verse 2: Kevin Abstract]


Okay, I said my piece, the whole room goes silent
少しだけ話すよ、部屋全体が静まり返ってた

Who do I turn to when my thoughts get violent?
激情的になったときの俺はどんな奴になってる?

When my voice goes hoarse, and we all stop cryin'
俺の声が枯れたら、皆んなは泣くのをやめた

We said we'd do this shit for life, now I'm the last one tryin'
一生続けようって言ったのに、今や続けようとしてるのは俺だけだ

[Outro: bearface & Kevin Abstract]


I know what it's like, but it's so different
分かっちゃいるけど、全くの別物さ

You tried to keep it alive
お前は生かそうとしてた

Oh, oh-oh, oh
But I'll be fine

けど俺なら大丈夫

So why won't you listen, baby (You tried, woo)
話を聞いてくれよ

You tried to keep it alive (Yeah)
お前は生かそうとしてた

But I'll be fine
けど俺なら大丈夫

Oh, yes, you did
ああ、お前がやったんだ

Woo

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?