見出し画像

【和訳】37th - BROCKHAMPTON

The Familyの10曲目、37thです。

37thは「37番目の」という意味で、彼らが三部作アルバムのSATURATIONシリーズを制作していた家(BH Factory)の所在地であるLos Angeles、Van Nuys 37th Streetを指しています。

[Chorus]


I know it hurts, but this is my favorite way (Yeah)
胸が痛むけどこれが好きなやり方なんだ

I know it's hard, but please, just hear what I say
大変だろうけど、俺の言うことを聞いてくれないか

If I could fly through a California night
あのカリフォルニアの夜を飛び回れたなら

I'd end up back on 37th Street
俺は37番道路に戻るだろう

[Post-Chorus]


At the dark end (Yeah), of the street (It's all my fault, all my fault)
道の終わりは暗闇(俺が全て悪いんだ)

The dark end (Like), of the street (Say, mm-hmm, oh)
道の終わりは暗闇

Dark end (Oh-oh, oh) of the street (Oh-oh, oh, oh-oh, yeah)
道の終わりの暗闇

That's where we always meet (Uh-huh, always meet)
そこで俺たちは会っただろう

Uh, uh-oh

[Verse]


In the Murci' with my flannel with my Vans on
ネルシャツにVansを合わせてMurci'の中にいる
*Murci' = Murciélago(ランボルギーニのスーパーカー)の略か。

Out in Brooklyn with Ciarán makin' these damn songs
CiaránとBrooklynでこの曲達を作ったんだ
*Ciarán = BROCKHAMPTONのメンバーであり当アルバムの総合プロデューサー、Bearfaceの本名。

This my vacation, this my Cancún
俺にとっての休暇で、俺にとってのCancún
* Cancún = メキシコのリゾート地。

To my brothers who I love, I know I failed you
愛する兄弟へ、俺は過ちを犯してしまったよ

Linked up with Ameer to see what he been up to
Ameerと会って最近何してるかとか話したんだ
*Ameer = BROCKHAMPTONの旧メンバー。ある虐待事件の加害者であったとして、2018年にグループより追放されている。

I praise God for the days that we been through
俺らの過ごした日々のことを神に感謝した

Some days, I face God, some days, I see the devil too
時々神に対面して、時々悪魔と対峙する

I was nervous, ain't know what I was gettin' into
不安だったんだ、踏み入った場所も分からなかった

Dog, I seen growth, dog, I seen change
なぁ、俺は成長も変化も見てきたよ、兄弟

Wasn't like the old days, it fеlt different, man
昔みたいにはいかなくて、別物に感じる

My heart skippin' again, my thoughts driftin' again
どこか上の空で、意見も二転三転する

Can wе get the band back together and be civil again?
もう一度バンドを一緒にやって、まともに生きてみないか?

Empathy's a bitch, man, mix that bitch with some shame
共感はクソだろ、それと恥をごちゃ混ぜにするんだ
*mix with~ には「酒を〜で割る」という意味もある。

And some weed and champagne, you end up like me
あと草とシャンパンがあればお前も俺みたいに終わってく

Tryna make everybody happy when I'm only there for me
俺が俺のままで居れる時は皆んなを幸せにしたくなる

I'm searchin' for healin' even when I'm asleep
寝る時でさえ癒しを求めてるんだ

I'm searchin' for friends when I'm the one endin' things
解散の原因が俺だとしても友達を探してるんだ

But I can't be sad about it, it's the life that I lead
けど悲しむことも出来ない、俺の招いた結果なんだ

You know gettin' over you, it ain't been easy for me
今のところ忘れられそうもない

So now I'm workin' through the pain, gettin' fucked up in between like—
だから痛みの中を進んでく、イカれちまうよ


[Chorus]


I know it hurts but this is my favorite way (It's gettin' really hard to try to sit you down every time and say)
胸が痛むけどこれが好きなやり方なんだ(毎回言うことを聞いてもらうのも難しくなってきて)

I know it's hard, but please, just hear what I say (But if you really open up your mind, try to hear a nigga—)
大変だろうけど、頼むから俺の言うことを聞いてくれ(けどもし本当に心を開いてくれるなら、聞いて─)

If I could fly (That's why we down), through a California night (See why we down)
もしあのカリフォルニアの夜を飛び回れたなら

I'd end up back on 37th Street (Type of shit that I be dealin' with, yeah, yeah)
俺はあの37番道路に戻るだろう

[Outro]


Dark end of the street
暗い道の終わり

That's where we always meet
いつも俺らはそこで会ってた

Hiding in sh-
隠れて─

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?