見出し画像

【折り紙講座レポ】横浜能楽堂 伝統文化一日体験オープンデー/Event Report at Yokohama Noh Theater

横浜能楽堂で開催された「伝統文化一日体験オープンデー」にて、折り紙講座をやらせていただきました。
I held an ORIGAMI workshop as the part of the event at Yokohama Noh Theater.

予約制+少人数、30分区切り。
手指のアルコール消毒、机・イスの除菌など、できる限りのコロナ対策を行っての開催となりました。
関係者の皆様、お疲れ様でした。
参加された方々、ご協力ありがとうございました。
The event required reservation, and lasted only 30 minutes each time, with a limited number of participants.
Alcohol disinfection of fingers, sterilization of desks & chairs... We took all possible measures to hold the event.
I'd like to express my sincere gratitude to all the devoted staff, and cooperative participants.

今日は、そんな中で次々と生まれた、ユニークな作品たちをご紹介。
Today, I introduce some unique works created by participants at the event.

■いぬ・ねこ・チューリップ。
お子さんの絵心には、いつも癒されます。かわいいおめめ。


■Dog, Cat, Tulip
Kids' drawings always heal us.
Cute eyes, I like them!

■シャツとカブトを折っていると思ったら…
いつの間にか、鳥山明テイストになっていて驚きました。
講師やってて初めてです、こんなの。


■I thought he was making a Samurai Helmet.
However, when I realized, it had changed DRAGONBALL-like.
I've never seen anything like that since I started my workshop...

■定期講座のメンバーの方が、お孫さんと一緒に参加してくれました。
遠方より、ありがとうございました。


■One of my ORIGAMI class members attended with her grandson.
Thank you for coming from afar.

■完成作品と一緒に集合写真。
目標だった「たからぶね」、完成できてよかったね。、
タケルくんのサポート、さすがです。


■Group photo with their works
I'm glad that he could complete "Takarabune(Treasure Ship)" that was his goal from before.
Thanks to our reliable assistant, Takeru.

■伝承作品「折り鶴」も人気でした。
「はばたくつる」も好評で、あっちでパタパタ、こっちでパタパタ。
動かして遊べる作品って、やはり良いですよね。


■Traditional "Orizuru(Paper Crane)" was popular, and "Habataku Tsuru(Flapping Paper Crane)" was also. They were flapping around the classroom!
Origami works that is not only displayed but also played are always good.

定期講座のメンバー・タケル君は、アシスタントとして参加してくれたばかりか、参加賞として大量のコマを作ってきてくれました。、
持参したデモ作品も大好評。
お父様・お母様も、ありがとうございました。
Takeru, who is my origami class member attended this workshop as our assistant, and he brought many Origami Spinning Tops as gifts for participants.
The exhibits works that he brought were also great, they fascinated everyone.
I appreciate his parents, too.

準備から片付けまでお手伝いいただたユースサポーターの皆さんにも、感謝しきりです。
さすがのコミュニケーションとフットワークで、講座を盛り上げてくれました。
I also appreciate the Youth Supporters, they always cooperated with us from preparation to tidying-up.
Their experienced and sophisticated hospitality and footwork made this workshop success!

久しぶりに外で講座をやらせていただき、とても嬉しかったです。
充実した一日を過ごすことができました。


I held workshop outside after a long time, it was so much fun and I had a fulfilling day.

やる事が単調になりがちな「おうち時間」に、少しでも潤いをもたらすことができたら嬉しいです。


Spending time at home tend to be monotonous, I'd be happy if I could make their time enjoyable.

#横浜能楽堂
#折り紙教室 #折り紙ワークショップ
#おりがみ #origami #paperwork #折り紙 #折り紙作品 #まさにぃ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?