見出し画像

Who am I, really? / 私は本当は誰なのか?

I completed a personality assessment at work with many of my colleagues. It was a way to understand how best to work with each other.

The output of the test was that each of us we were mapped into one quadrant of a circle, with each quadrant representing a different personality type. The further away you were from the centre of the circle, the stronger your personality was in that quadrant. So falling into quadrant 'A' means you have one particular personality type, falling into quadrant 'B' means you have a different personality type and so on. Most of my colleagues scored strongly in one of the four personality types and I was the only one who scored dead centre in the middle of the circle, overlapping all personality types.

What does this mean? I asked the practitioner and they said, I am the 'chameleon' of the company. I can change my personality to suit the environment and the people I am with.

I thought this was a normal thing to do, but seeing my colleague's scores, apparently not. They were also surprised that someone could alter their personality so easily as well. For instance my colleagues describe me as a confident extrovert and my friends and family would describe me as an introvert.

For as long as I can remember, I change my behaviour based on the situation and what it calls for. Although I would not change it in a bad way (like being mean to someone because everyone else is). I know, at work, my company prefers confident and friendly personalities so I tend to display more of those behaviours when I am at work. I like people to feel comfortable and happy around me, so I tend to alter my behaviour to suit them.

After hearing that I am a 'chameleon' I wonder, who am I really? What is my authentic self or my true personality? I don't know and I think it contributes to me feeling unhappy and lost at times; not knowing what I want from life.

Although it can be useful to change depending on my surroundings, I cannot clearly describe my true personality. How do I know what is my authentic personality versus what I am displaying in a given situation?

I am hoping that by writing these note articles I can reflect without judgement and slowly find out who my authentic self really is.

I like Note because people can share their true feelings and imperfections which is hard to find on other social media platforms; it makes me feel like I can be more honest with myself.


日本語に自動翻訳され...

私は職場で多くの同僚と一緒に性格診断を行いました。それは、お互いにどのように協力するのがベストかを理解するための方法でした。

テストの結果は、私たち一人一人が円の四分の一にマッピングされ、それぞれの四分の一が異なる性格タイプを表しているというものでした。円の中心から離れれば離れるほど、その象限での性格が強くなります。つまり、「A」の象限に入ればある特定の性格の持ち主、「B」の象限に入れば別の性格の持ち主、といった具合に。ほとんどの同僚は4つの性格タイプのいずれかに強く当てはまり、私だけが円の真ん中に位置し、すべての性格タイプに重なっていたのです。

これはどういうことなのでしょうか?と実践者に聞いてみると、私は会社の「カメレオン」なのだそうです。環境や一緒にいる人たちに合わせて、自分の性格を変えることができるんです。

私はこれが普通だと思っていたのだが、同僚の点数を見ていると、どうやらそうではないらしい。また、「こんなにも簡単に性格を変えられる人がいるのか」と驚かれました。例えば、同僚は私のことを自信に満ちた外向的な人間だと言い、友人や家族は私のことを内向的な人間だと言うでしょう。

物心ついたときから、私は状況や要求に応じて行動を変えてきました。でも、悪い意味での変化(みんながそうだから意地悪をする、というような)はありません。私の会社では、自信に満ちたフレンドリーな性格の人が好まれるので、仕事中もそのような振る舞いをする傾向がありますね。私は、人々が私の周りで快適で幸せだと感じることが好きなので、私は彼らに合わせて自分の行動を変える傾向があります。

私は「カメレオン」だと聞いて、本当の私は誰なのだろうと思いました。本当の自分、本当の個性は何なのだろう?自分が何を望んでいるのかがわからないことが、不幸や迷いの原因になっていると思います。

周囲の環境に応じて変化することは有用ですが、自分の本当の性格を明確に表現することはできません。どうしたら、自分の本当の性格と、ある状況下で見せている性格を見分けることができるのでしょうか。

私は、このnoteの記事を書くことで、批判することなく自分を振り返り、本当の自分を少しずつ見つけていけたらと思っています。

他のソーシャルメディアではなかなか見られない、自分の本当の気持ちや不完全な部分を共有することができるので、自分自身に対してもっと正直になれるような気がして、私はnoteが好きです。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?