Supernova - ELLEGARDEN

My war is over No resurrection
僕の苦闘はもう終わり 復活戦も無し
I guess I was scared of being that happy
思うに多分怖かったんだ、そんな幸せに与ろうなんて
She's a supernova I was reaching out for
あの娘は眩い光を放つ星 僕は手を伸ばしはしたけど
I heard her footsteps fading away from me
僕に聞こえた足音は ゆっくり僕から離れてった


No matter how hard I can try
どんなに努力したって関係ない
I never think that I can fly
飛べるイメージは浮かびやしない
And now she has just turned her back to me
そうしてもう彼女は僕の方から背を向けて
Oh, there is nothing I can do as well
あぁそうだよ、僕は何もうまく出来やしない
But to dream her all the time
ただ終始あの娘を夢見るだけ
I'm a fuckup and I'm nuts so she's gone
クソしくじった、僕はクソ馬鹿、で彼女はもういない


My clumsy dancing on my tiptoe
僕のヘッタクソな踊り、しかもつま先立ち
She said she liked it and I thought she's lying
あの娘が言った「好きだよ」、僕が思った「嘘だろ」
Now I know she said that not to cheer me
今は分かる彼女がそう言ったのは励ましじゃなくって
But now it's too late
でももう今じゃ手遅れ
Fading away from me
ゆっくり僕から離れてった


No matter how hard I can try
どんなに努力したって関係ない
I never think that I can fly
飛べるイメージは浮かびやしない
And now she has just turned her back to me
そうしてもう彼女は僕の方から背を向けて
Oh, there is nothing I can do as well
あぁそうだよ、僕は何もうまく出来やしない
But to dream her all the time
ただ終始あの娘を夢見るだけ
I'm a fuckup and I'm nuts so she's gone
クソしくじった、僕はクソ馬鹿、で彼女はもういない

She's gone She's gone
彼女はもういない 彼女はもういない
Fuckup and I'm nuts so she's gone
クソしくじった、僕はクソ馬鹿、で彼女はもういない

Many things I left unsaid
たくさんの、言わないで逃げたこと
A thousand miles away you're sleeping
1000マイル彼方、君は眠り続けてる
Sometimes I can be a guy you wanted me to be
たまには僕だって君が望む誰かになれたりする
But only in my dreams
夢の中とかだけだけど

No matter how hard I can try
どんなに努力したって関係ない
I never think that I can fly
飛べるイメージは浮かびやしない
And now she has just turned her back to me
そうしてもう彼女は僕の方から背を向けて
Oh, there is nothing I can do as well
あぁそうだよ、僕は何もうまく出来やしない
But to dream her all the time
ただ終始あの娘を夢見るだけ
I'm a fuckup and I'm nuts so she's gone
クソしくじった、僕はクソ馬鹿、で彼女はもういない

She's gone She's gone
彼女はもういない 彼女はもういない
Fuckup and I'm nuts so she's gone
クソしくじった、僕はクソ馬鹿、で彼女はもういない

——————————————-

 失恋ソング。だけどその「敗因」を自己肯定感の低さと看破してるところが良い。そして看破したところで、クソしくじっててクソ馬鹿で、あの娘がもういないのは変わらないところが良い。どうにもならない。

 下手くそで不器用な踊りを好きだよと言われ、反射で嘘つき、と思い、後になって……、なんて人生で何回繰り返してきたことだろうか。そしてこれから何度繰り返すことだろうか。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?